Звіт керівника перед педагогічним колективом та громадськістю за 2024-2025 навчальний рік

З В І Т

завідувача Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №33 «Маринка»,м.Суми, Сумської області

Я, керівник Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №33 «Маринка», м.Суми, Сумської області Шрамченко Олена Павлівна звітую перед вами про свій персональний внесок у підвищенні рівня освітнього процесу установи, пропоную Вам оцінити мою діяльність як керівника протягом 2024/2025 навчального року.

Головною метою діяльності закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психологічного розвитку дітей. Діяльність керівника направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО. Я, як завідувач, здійснюю керівництво і контроль за діяльністю закладу, дію від імені закладу, представляю його інтереси в державних та інших органах, установах і організаціях. Пріоритетними завданнями в підготовці до 2024/2025 навчального року були визначені такі, які стосувалися створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності.

У своїй діяльності керуюсь Статутом Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №33 «Маринка», м.Суми, Сумської області, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками завідувача ДНЗ, законодавством України та іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника.

Упродовж навчального року основна увага мною приділялася:

  • По забезпеченню ефективного функціонування закладу в умовах воєнного стану;
  • Контролю за дотриманням нормативно-правових актів у сфері дошкільної освіти;
  • Плануванню та координації діяльності педагогічного колективу;
  • Забезпеченню змісту та методів навчання до можливостей і потреб дітей з особливими освітніми потребами;
  • Співпраця з батьківською громадськістю;
  • Зміцненню та модернізації матеріально-технічної бази установи.
  1. забезпечення ефективного функціонування закладу в умовах воєнного стану

Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №33 «Маринка», м.Суми, Сумської області, працює з вересня 1976 року.

Заклад знаходиться у комунальній власності міста. Балансоутримувач – управління освіти і науки Сумської міської ради.  ЗДО має типове приміщення.

За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 285 місць для дітей віком від 2-х років до 6 (7) років.

Комплектація груп дітьми в 2024/2025навчальному році складала – 214 дітей. В дистанціному режимі з організацією чергових груп в ЗДО функціонувало 12 груп. Дві групи- раннього віку №1 «Капітошка», №3 «Гномики»- 33 дітей;

Дві групи – молодшого дошкільного віку №7 «Барвінок», № 10 «Соняшник» (інклюзивна) – 41 дитина;

Три групи – середнього дошкільного віку №4 «Зірочки», №5 «Бджілки», №6 «Ромашки»-59 дітей;

Три групи-старшого дошкільного віку № 2 «Метелик» (спеціальна для дітей з порушеннями мови), №8 «Казка» (інклюзивна), №11 «Волошка»- 59 дітей;

Дві групи різновікові (спеціальні для дітей з порушеннями мови) – №12 «Веселка», №9 «Дзвоники»-22 дітей. Групи комплектуються за віковим принципом. Набір дітей до закладу здійснюється відповідно до черги електронної реєстрації з врахуванням пільгових категорій дітей. Сьогодні заклад забезпечує дошкільним вихованням 100% дітей мікрорайону.

Всі 12 груп укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. ЗДО має музичну залу, спортивну залу, кабінети вчителів – логопедів, практичного психолога, ресурсну кімнату,  ігрові майданчики для 12 вікових груп, 2 спортивних майданчика.

Мережа груп закладу дошкільної освіти повністю відповідає меті, завданням, специфіці установи.

Зарахування дітей до дошкільного закладу здійснювалося на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини,з висновком, що дитина може відвідувати дошкільний заклад,  свідоцтва про народження дитини, висновок ІРЦ для дітей з порушенням мови, для дітей інклюзивних груп. Відрахування дітей із ДНЗ, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад. Дошкільнят, які тривалий час не відвідують заклад дошкільної освіти без поважних причин немає. 

Контроль за дотриманням нормативно-правових актів у сфері дошкільної освіти

Одним із пріоритетних напрямів діяльності адміністрації закладу дошкільної освіти є забезпечення дотримання нормативно-правових актів у всіх сферах функціонування нашої установи. Це безпосередньо впливає на якість освітнього процесу, безпеку учасників освітнього середовища та правомірність усіх управлінських рішень. Упродовж звітного періоду приділялася постійна увага контролю за виконанням вимог:

  • Закону України «Про освіту»,
  • Закону України «Про дошкільну освіту»,
  • Базового компоненту дошкільної освіти,
  • а також плану роботи закладу, санітарного регламенту та внутрішніх положень закладу.

Попри жорстокий збройний наступ країни агресора ЗДО продовжував надавати дітям якісні освітні послуги та завіряти батьків, що якість дошкільної освіти на освітянському фронті «Дошкілля» не буде знижуватися, а навпаки – підвищуватися.

Здійснювався моніторинг планування і проведення занять, перевірялися освітні програми на відповідність державним вимогам. Своєчасно були здійснені тематичні перевірки, комплексна перевірка групи молодшого дошкільного віку №7 «Барвінок», інші види контролю, в кожній віковій групі щотижня відвідувались заняття та режимні моменти, з метою вивчення стану роботи, допомоги вихователям в організації і проведенні різноманітної діяльності та забезпечення якості навчально-пізнавальної діяльності. Крім того, проводився контроль за виконанням рекомендацій і рішень педагогічних рад, перевірок тощо. Постійно велася контрольно-аналітична діяльність за дистанційною формою навчання. Результати контрольних заходів свідчать про дотримання програмних вимог, активне впровадження інноваційних підходів до розвитку дітей.

Регулярно проводилися перевірки дотримання графіків роботи, ведення педагогічної документації, виконання посадових обов’язків усіма працівниками.Особлива увага приділялася забезпеченню санітарного стану  приміщень, харчоблоку, дотриманню режиму провітрювання, миття посуду, вимог до харчування. Порушень, які загрожують здоров’ю дітей, не виявлено.
Проводилися інструктажі, оновлювалися плани евакуації, перевірялася справність пожежного інвентарю.

Усім працівникам надавалися актуальні інструкції з техніки безпеки, пожежнї безпеки, інстукції щодо дій учасників осітнього роцеу під час оголошення повітрянї тривоги та виникнення надзвичайної ситуації в укритті. Вчасно велась обов’язкова звітність, проводився аналіз педагогічної документації. Здійснювався супровід підвищення кваліфікації педагогічних кадрів згідно з нормативними вимогами.

Завдяки системному контролю та співпраці всіх учасників освітнього процесу вдалося забезпечити високий рівень правової відповідності функціонування закладу. Надалі в соїй діяльності планую зберігати динаміку самоконтролю, регулярно оновлювати знання про зміни у законодавстві та підвищувати правову грамотність колективу.

Плануванню та координації діяльності педагогічного колективу

В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.

У 2024/2025 навчальному році трудовий колектив налічував 59 працівників. На 01.06.2024 року становить 58 працівників. Із них: 27 – педагогічні працівники: завідувач, вихователь-методист, 2 вчителя-логопеди, 2 музичні керівники, інструктор з фізичного виховання, практичний психолог, 2 асистента вихователя та 17 вихователів; 31 – облуговуючий персонал.

Ефективність освітнього процесу в закладі дошкільної освіти значною мірою залежить від чіткого планування та злагодженої координації дій усього педагогічного колективу. Це забезпечує цілісність навчально-виховної діяльності, дотримання державних стандартів, розвиток творчого потенціалу вихователів і комфортний освітній простір для дітей.

Планування здійснювалося на основі:

  • річного плану роботи закладу;
  • методичних рекомендацій МОН та місцевих органів управління освітою;
  • Базового компоненту дошкільної освіти;
  • програмою розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» (оновлена редакція);
  • програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»;
  • поєднання педагогами комплексних та парціальних програм;
  • потреб та інтересів дітей, запитів батьків та педагогів.

У 2024/2025 навчальному році річний план роботи було побудовано за принципом інтеграції ключових напрямків розвитку дитини, з урахуванням змін в нормативній базі та рекомендацій щодо компетентнісного підходу. Роботу було зосереджено на вирішення пріоритетних завдань закладу:

– удосконалення роботи з художньо-естетичного та фізичного розвитку дошкільників засобами інноваційних педагогічних технологій;

– формування показників основних компетентностей дітей за освітніми напрямами «Мовлення дитини», «Дитина в соціумі», урізноманітнивши роботу щодо форм і методів становлення мовленнєвої особистості дошкільника та соціально-громадянської компетенції;

– продовження поліпшення та вдосконалення розпочатої роботи щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі, враховуючи орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО.

Для забезпечення узгодженості дій проводилися різні форми інтерактивної взаємодії дорослих суб’єктів освітнього процесу, крім педагогічних рад, педагогічних годин, консультацій, проводились майстер-класи із залученням кращих педагогів, заняття з елементами тренінгу, мозкові штурми, рольові й ділові ігри, засідання за круглим столом, брейнстормінг, семінари, теоретично-практичний семінар.

За планом проходили адміністративні наради, щомісяця проводилися огляди новинок педагогічної та методичної літератури, розглядалися питання нормативної бази, накази та листи МОЗ та МОН.

Під час адміністративних нарад, які проводились упродовж навчального року, розглядалися питання удосконалення освітньо-виховного процесу, аналізу освітніх програм, визначення системи педагогічних впливів, що забезпечують підвищення якості освітнього процесу, результатів моніторингу розвитку дітей, аналізувались методичні рекомендації, дидактичний матеріал, наочні посібники, питання організації змішаної форми роботи з батьками тощо.

Дієвою була робота Школи молодого педагога «Паросток». Організовано наставництво для молодих спеціалістів. З ними проводилась робота по ознайомленню з нормативно-правовими документами, діючими чинними освітніми програмами у системі дошкільного виховання та дошкільної освіти, консультації, обмін думками, перегляд документації педагогів. Послідовна і водночас гнучка система роботи з молодими педагогами дала змогу успішно розв’язувати завдання підвищення якості педагогічного процесу, сприяла зростанню фахової майстерності.

Колективний перегляд освітнього процесу залишається однією з ефективних форм методичної роботи. На високому методичному рівні були проведені заняття та інші форми роботи з дітьми. Під час перегляду занять педагоги закладу мали можливість практично засвоїти особливості методик проведення різних форм  освітньої діяльності, поповнили свої знання новими інноваційними методиками й технологіями.

Адміністрація закладу дошкільної освіти приділяє належну увагу питанням фахового зростання, активізації творчої діяльності педагогів.

У грудні 2024 року було укладено договір про співпрацю та партнерство між Сумським ДНЗ № 33 «Маринка» м. Суми та Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.

Впродовж 2024/2025 навчального року курсову перепідготовку (фахові курси) на 128-156 годин на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти пройшли 8 працівників. Курси за вибором (30 годин) за темою «Створення інклюзивного освітнього середовища засобами соціальної комунікації» пройшли 2 педагоги.

Зросла відповідальність за командну роботу, з’явився інтерес до самоосвіти. Працівники підвищували свій професійний рівень шляхом участі в онлайн-вебінарах, онлайн-семінарах, конференціях, засіданнях професійних спільнот, організованих Центром професійного розвитку педагогічних працівників. З метою підвищення інформаційно-цифрової,психологічної, здоров’язбережувальної, інноваційної компетентностей, здатності до навчання впродовж життя, педагоги закладу активно долучились до проєктів, організованих педагогами ЦПРПП.

Впродовж 2024/2025 навчального року навчання з домедичної допомоги пройшли 18 праццівників. Навчання з інклюзивної освіти пройшли 13 педагогічних праціників. Навчання з психологічної підтримки дітей пройшли 9 працівників. Сертифікати із забезпечення безпеки дітей здобули 6 педагогічних рацівників. Цифрову компетентність у 2024/2025 навчальному році підвищили 2 працівника. В умовах війни педагогічні працівники стали готовими, спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Саме тому питання організації комунікації з учасниками освітнього процесу посіло ключове місце в їх роботі.

З метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогів, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році проводилася атестація педагогічних працівників.

Під час атестаційного циклу в ЗДО організовувались відкриті заняття, виступи на методичних заходах педагогів, що атестувалися у 2025 році. Членами атестаційної комісії проводилось вивчення всіх аспектів роботи кожного педагогічного працівника шляхом організації та перегляду відкритих форм роботи (заняття, розваги, святкові ранки, інші форми роботи з дітьми), вивчення документації.

У 2024/2025 навчальному році атестацію пройшли 4 педагогічних працівників.

Активізувалася участь вихователів у творчих проектах та методичних ініціативах. З грудня 2024 року 9-ро педагогічних працівника закладу стали учасниками програми Всеукраїнського проєкту «Думай на рівних». Педагоги пройшли навчання та отримали сертифікати на 16 годин з соціального та емоційного навчання дітей за програмою «Думай на рівних» та навчання на 30 годин за проєктом «Думай на рівних: комплексної програми соціально-емоційного розвитку та психо-соціальної підтримки дітей докільного віку».

Метою проєкту стало формувати у дітей навички критичного мислення, ефективної комунікації, емпатії, самовпевненості, розуміння, повагу до інших, навички мирного вирішення конфліктів. Проєкт сприяв формуванню соцільно-емоційних навичок у дітей, посилив професійні навички педагогів з питань соціально-емоційного розвитку та ментального здоров’я дітей, розвинув навички батьків підтримувати стресостійкість і соціально-емоційне благополуччя своїх дітей. Діти здобули навички, необхідні для досягнення успіху в комунікації з однолітками, навчились співпереживати, проявляти увагу до інших, керувати власними емоціями, імпульсивною поведінкою, вирішувати конфлікти мирним шляхом. Вдалим є те, що діти стали набагато краще розумітися в поняттях гендерної рівності. Батьки дітей помітили, що їхні діти стали проявляти емпатію (співпереживання) до інших.

Позитивним є те, що педагогічні працівники активно працювали над впровадженням в освітній процес новітніх педагогічних ідей: фразового конструктора, звіроаеробіки.

Вчителем-логопедом Шевченко А.С. було створено методичну розробку «Фразовий конструктор Фразомайстер у корекційно-розвитковій роботі з дітьми дошкільного віку».

Пятаченко Н.В. спільно з доцентом кафедри медико-біологічних основ фізичної культури Сумського державного педагогічного університету           ім. А.С. Макаренка Тонкопей Ю.Л. розробили рухливі танці з імітацією рухів тварин відповідно до оздоровчої технології звіроаеробіки. Підготували рекомендації про мету, опис технології «Звіроаеробіка», основні частини оздоровчих занятть.

З метою підтримки позитивного іміджу закладу дошкільної освіти педагогічний колектив закладу протягом 2024/2025 навчального року активно брав участь у міських, Всеукраїнських конкурсах:

– у I (міському) етапі обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у 2025 році у номінації «Краща інноваційна розробка педагога закладу дошкільної освіти». Вчитель-логопед з власною розробкою «Фразовий конструктор «Фразомайстер у корекційно-розвитковій роботі з дітьми дошкільного віку» зайняла I місце вищезазначеній номінації та отримала Грамоту управління освіти і науки Сумської міської ради (квітень 2025 року);

– у міському конкурсі «Еко-крок «Рідна Земля закликає до дій». За роботу «Лепбук «Мелодія Еко-життя» вихователь Володіна Д.Ю. отримала II місце та нагороджена Грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради. Робота вихователя Тієчко Н.В. – лепбук «Чисте довкілля – світле майбутнє» була відзначена Грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради за творчий підхід, оригінальність розкриття теми конкурсу;

– у IX Всеукраїнській акції «Happy Гав для Сірка». Заклад отримав Подяку від Благодійного фонду «Щаслива лапа»;

– у IV Міжнародному занятті доброти. Вихователями було проведено 8 занять доброти, за що заклад отримав сертифікат учасника від благодійної організації «БФ «Щаслива лапа».

Тож організація планування та координації в колективі — це не лише управлінська задача, а й показник рівня професійної культури. Лише у взаємодії, відкритості та відповідальності ми можемо забезпечити повноцінний розвиток кожної дитини.

За високі оканик в роботі працівники закладу отримують матеріальні заохочення (премії) при наявності економії фонду заробітної плати.

Не дивлячись на позитивні моменти, планую завдання на майбутнє:

– Забезпечити методичний супровід оновлення освітнього середовища відповідно до нових вимог.

– Акцентувати увагу на індивідуальному супроводі педагогів, які мають труднощі з плануванням або адаптацією до змін.

– Поглибити внутрішній моніторинг ефективності освітнього процесу на основі аналітики і самооцінювання.

– Розширити можливості для цифрової координації, зокрема шляхом створення спільних електронних планів, баз і кейсів.

Рекомендую всім педагогам продовжувати вдосконалення своїх навичок та активно долучатися до спільного освітнього простору.

Забезпеченню змісту та методів навчання до можливостей і потреб дітей з особливими освітніми потребами

Сьогодні інклюзивна освіта стала невід’ємною частиною сучасної системи дошкільного виховання. Одним із головних завдань нашого педагогічного колективу є створення умов для забезпечення доступного, якісного та змістовного навчання для дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Організація навчання дітей з ООП здійснюється відповідно до:

  • Закону України «Про освіту» (ст. 19 – інклюзивне навчання);
  • Закону «Про дошкільну освіту»;
  • Постанов КМУ щодо організації інклюзивної форми навчання;
  • Листів та методичних рекомендацій МОН України;
  • Індивідуальної програми розвитку дитини (ІПР).

Зміст освітнього процесу адаптується згідно з індивідуальними можливостями дитини, враховуючи:

рівень інтелектуального, мовленнєвого, сенсорного та фізичного розвитку;

наявність поведінкових або емоційних порушень;

висновків ІРЦ;

індивідуальні програи розвитку.

Зміст освітніх програм зберігає державні стандарти (Базовий компонент), але реалізується через гнучке планування, тематичну адаптацію, часткову модифікацію завдань, а в окремих випадках — через спеціальні програми розвитку.

Протягом 2024/2025 навчального року в ЗДО функціонувало  3 спеціальні групи для дітей з порушеннями мови. Індивідуальні, підгрупові корекційно-розвивальні заняття з дітьми проводили   вчителі-логопеди у логопедичному кабінеті, які забезпечені необхідними дидактичними матеріалами: науково-методичною літературою з питань логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку; демонстраційним, роздатковим матеріалом, дидактичними іграми.

З метою створення позитивно-конструктивної атмосфери взаємодії всіх учасників освітнього процесу вихователі та вчителі-логопеди активно залучали батьків до активної співпраці. Батьки підтримували тісний зворотній зв’язок з педагогами.

У батьківських осередках, Viber-групах систематично розміщувались рекомендації, поради вчителів-логопедів, вихователів спеціальних груп щодо подолання порушень мовлення у дітей, консультації, мовний матеріал до лексичних тем, інформація про стан динаміки розвитку звуковимови кожного періоду навчання.

Впродовж 2024/2025 навчального року значна увага приділялася організації інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Створено умови для навчання, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами, у співпраці з Інклюзивно-ресурсним центром. Забезпечувалась корекційна спрямованість освітнього процесу, проводились додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття.

Багато зусиль докладалося до створення інклюзивного розвивального середовища, формування толерантного ставлення, створення педагогічної системи, центрованої на потребах дитини, налагодження партнерської взаємодії з родиною, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами.

Як результат, за останній період спостерігаємо:

  • Зростання позитивного ставлення дітей без ООП до однолітків з особливими потребами;
  • Поступовий прогрес у розвитку мовлення, поведінки, соціальної адаптації дітей з ООП;
  • Підвищення професійної обізнаності педагогів щодо інклюзивного підходу.

Однак існують труднощі:

  • обмеженість матеріально-технічної бази для адаптації середовища;
  • нестача фахівців вузького профілю;
  • потреба в методичному супроводі адаптації програм.

Забезпечення ефективного навчання дітей з ООП вимагає командної роботи, гнучкого мислення, емпатії та професійної компетентності. Наша мета — не просто включити дитину в процес, а забезпечити їй умови для повноцінного розвитку і щасливого дитинства.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

У 2024/2025 навчальному році виховуються 106 дітей пільгових категорій, які потребували соціальної підтримки та допомоги. Серед них:

  • 7 дітей з багатодітних сімей;
  • 59 дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів;
  • 12 дітей внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території України;
  • 28 дітей, захисників України.

Протягом року проводилася робота з соціально незахищеними сім’ями: щомісяця уточнювали списки сімей пільгових категорій, надавалися пільги в ЗДО щодо безкоштовного харчування або часткової оплати за харчування в закладі.

Згідно із Законом України «Про охорону праці» у ЗДО здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці, затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки організації життєдіяльності дітей та учасників освітнього процесу. Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. При складанні річного Плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму.

За період роботи ЗДО у 2024/2025 н.р. нещасних випадків з дітьми під час освітньої роботи і працівниками на робочому місці не було.

Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно – оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання. Особлива увага в дошкільному закладі приділяється організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей.

Працівники ЗДО один раз на рік проходять медичний огляд. Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років. Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності, мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих.

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин.

Адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників.

Співпраця з батьківською громадськістю

У сучасних умовах освітнього процесу в закладі дошкільної освіти важливою умовою його ефективності є партнерство з родинами вихованців. Системна й конструктивна співпраця з батьківською громадськістю сприяє всебічному розвитку дітей, формуванню довіри до педагогів, зміцненню іміджу закладу як відкритої демократичної установи.

У нашому закладі організація роботи з батьками ґрунтується на таких принципах:

  • Відкритість і прозорість діяльності закладу;
  • Рівноправне партнерство між педагогами та батьками;
  • Поважне ставлення до цінностей родини;
  • Врахування потреб, думки та ініціатив батьків;
  • Постійна двостороння комунікація.

Протягом навчального року активно використовувался різні форми роботи з батьківською громадськістю:

  • Батьківські збори (групові та загальні);
  • Консультації спеціалістів (психолог, логопед, вихователь-методист);
  • Онлайн-вебінари, інформаційні стенди, батьківські куточки;
  • Дистаційна робота;
  • Родинні свята, виставки;
  • Дні відкритих дверей, ранки, театралізовані виступи;
  • Спільні прибирання, озеленення території, ремонтні роботи.
  • Участь у благодійних акціях (допомога ЗСУ, лікарням, притулкам);
  • Запроваджено анкетування та опитування батьків для зворотного зв’язку та вдосконалення діяльності ЗДО;
  • Взаємодія з громадськими організаціями, освітніми фондами;
  • Організовані та проведені конкурси:

осінній конкурс спільних робіт дітей з батьками «Осіння симфонія»;

новорічний конкурс спільних робіт дітей з батьками «Магія зимової краси»;

весняний конкурс спільних робіт дітей з батьками «Весняний колорит».

Активно сформовані батьківські комітети груп, закладу, які брали участь у:

  • обговоренні річного плану роботи ЗДО;
  • прийнятті рішень щодо покращення матеріально-технічної бази;
  • організації культурно-дозвіллєвих заходів.

Рівень участі батьків у житті закладу — високий: понад 80% родин брали участь у заходах, більшість – ініціативно допомагали матеріально і організаційно.

Батьки демонструють зацікавленість у розвитку дитини, відкритість до рекомендацій педагогів і спеціалістів.

Ефективна співпраця з батьками — це не обов’язок, а необхідність. Це шлях до взаєморозуміння, підтримки кожної дитини та створення гармонійного освітнього середовища. Впевнена, що завдяки нашій спільній праці ми зможемо досягти ще більшої взаємодії, довіри та відкритості.

Організація харчування

Здоров’я дитини неможливо забезпечити без раціонального харчування. Раціональне харчування, що відповідає фізіологічним потребам організму, який зростає, в харчових речовинах і енергії, забезпечує нормальний гармонійний розвиток дитини, підвищує її стійкість до різних несприятливих факторів зовнішнього середовища, сприяє виробленню імунітету до різних інфекцій. Організація харчування в закладі дошкільної освіти впродовж 2024/2025 н.р. здійснювалась відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 року № 305, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 року № 298/227 (із змінами). Відповідно до штатного розпису заклад дошкільної освіти повністю укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування дошкільнят. Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний. Кухонне обладнання, посуд у достатній кількості. У закладі дошкільної освіти організовано дворазове  харчування для дітей: сніданок, обід. Харчування дітей здійснюється відповідно до складеного примірного чотиритижневого сезонного меню, затвердженого завідувачем закладу дошкільної освіти, схвалено Держпродспоживслужбою у Сумській області. Видача готових страв на групи проводилася відповідно до графіка видачі їжі, складеного без порушень режиму дня, організації освітнього процесу та затвердженого завідувачем закладу. Готові страви видавалися з харчоблоку лише після зняття проби сестрою медичною старшою. Для організації оптимального питного режиму діти забезпечувалися водою за індивідуальною потребою.

Продукти харчування та продовольча сировина постачалися в заклад регулярно та у повному обсязі відповідно до заявок на продукти харчування.. Продукти харчування та продовольча сировина зберігаються у складському приміщенні закладу. Для зберігання швидкопсувних продуктів використовується холодильне обладнання, забезпечується товарне сусідство.

З метою контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою ведеться журнал обліку виконання норм харчування, дотримання яких здійснюється у межах відповідних бюджетних призначень. Аналіз виконання норм харчування за 2024/2025 навчальний рік   показав, що в цілому харчування дітей в закладі дошкільної освіти здійснювалось на 69% від норми. Причиною невиконання норм харчування дітей у закладі є постійне збільшення вартості продуктів харчування та продовольчої сировини від постачальників. Впродовж навчалього року питання організації харчування дітей в закладі дошкільної освіти розглядалось на батьківських зборах, адміністративних, виробничих  нарадах. В закладі дошкільної освіти завідувачем закладом,  сестрою медичною старшою здійснювався постійний контроль за організацією роботи харчоблоку, за умовами зберігання продуктів, дотриманням строків реалізації продуктів і технологією приготування їжі, за забезпеченням раціональним харчуванням дітей пільгових категорій. Аналіз харчування проводився систематично.В 2024/2025 навчальному році у закладі дошкільної освіти було забезпечено харчування дітей пільгових категорій. Станом на 01 червня 2025 року безкоштовно харчуються в закладі дошкільної освіти-112 дітей: за 7 дітей з багатодітних сімей батьки сплачують 50% вартості плати за харчування; 59 дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів;12 дітей внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території України; 28 дітей, захисників України, 6 дітей з ООП. У подальшій роботі ми прагнемо до ще більш збалансованого, корисного та інноваційного підходу до харчування наших вихованців.

Зміцненню та модернізації матеріально-технічної бази установи

Матеріально-технічне забезпечення є основою функціонування та розвитку будь-якого закладу освіти. Воно впливає не лише на комфорт і безпеку дітей, а й визначає якість організації освітнього процесу, мотивацію працівників, ефективність роботи всього педагогічного колективу. Сумський ДНЗ №33 «Маринка»,м.Суми  – це комунальний заклад, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Однак, завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. В цьому році працювали над створення безпечних та належних умов для здійснення освітнього процесу, підтримки життєдіяльності закладу. Ці заходи здійснювались відповідно до Стратегії розвитку закладу та в межах фінансування з місцевого бюджету, благодійних надходжень і допомоги батьківської громади.

  • Проведено поточний ремонт коридору на 1 поверсі;
  • Проведено поточний ремонт кабінета психолога;
  • Проведено поточний ремонт в туалетних кімнатах груп №8«Казка», №9«Дзвоники» (заміна сантехнічних труб, унітазів, облаштування стін і підлого керамічною плиткою);
  • Завершено капітальний ремонт укриття

Використання кошторисних призначень загального фонду бюджету
Сумським ДНЗ №33 «Маринка»

за 2024/2025 навчальний рік

 

№п/п Найменування

 

Сума
  ОПЛАТА ЕНРГОРЕСУРСІВ 1м.614 тис.грн
КЕКВ 2271 Оплата теплопостачання
1 Теплова енергія 1164109,75
КЕКВ 2272 Оплата водопостачання та водовідведення
2

 

Водопостачання

Водовідведення

59656,43
КЕКВ 2273 Оплата електроенергії
3 Електрична енергія 389888,84
ОПЛАТА ПОСЛУ (КРІМ ОМНАЛЬНИХ) 124 тис,гр
КЕКВ 2240 Оплата послуг (крім комунальних)
4 Послуги інтернет провайдера 12288,00
5 Послуги дератизації приміщення 4949,60
7 Послуги охорони 7670
8 Послуги телефона 3864
9 Послуги обслуговування бухгалтерських програм 15702
10 Підготовка закладу освіти до навчального року 12605,00
11 Послуги повірки лічильника теплової енергії і холодної води 6990,00
12 Послуги обслуговування системи опалення 6622
13 Послуги обслуговування комп’ютерної техніки 24943,86
14 Послуги ремонт обладнання ( електрична плита, вентиляція, принтер, локальної мережі) 28900,00
ЗАКУПІВЛЯ МАТЕРІАЛІВ 94 тис,грн
КЕКВ 2210 Предмети обладнання та інвентар
15 Придбання будівельних матеріалів 31492,32
16 Придбання паперу 2000,00
17 Придбання дизельного палива 28794,00
18 Придбання миючих та дезінфікуючих засобів 2335,00
19 Придбання квітів 19227,00
20 Придбання роутера 1400,00
21 Придбання новорічних подарунків 8800,00
КЕКВ 2220 Медикаменти та перев’язувальні матеріали
22 Придбання медикаментів        770,00
КЕКВ 2275 Оплата енергоносіїв та інших комунальних послуг
23 Послуги вивезення сміття 5006,24
БЛАГОДІЙНА ДОПОМОГА СМР 29тис,грн
Благодійна допомога від СМР
22 Килим 327,00
23 Матраци (30 шт) 16720,50
24 Набори посуду (10шт) 8158,90
25 Фонарі (5 шт) 1462,90
26 Термоси (12 шт) 2754,00
ПРОДУКТИ ХАРЧАННЯ 657 тис,грн
КЕКВ 2230 продукти харчування
Загальний фонд (бюджетні кошти) Спеціальний фонд (батьківська плата)
485144,56 172143,49

 

КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ УКРИТТЯ- 16м. 974 тис.грн
КЕКВ 3132 Капітальний ремонт інших об’єктів
2023 рік 2024 рік Розрахунок в 2024 році після коригування ПКД Загальна сума
1 Послуги виготовлення проектно-кошторисної документації 99947,37 65578,95 165526,32
2 Оплата за виконання роботи 1878689,01 9268084,52 5456838,90 16603612,43
3 Послуги технічного нагляду 24624,51 88033,38 65915,00 178572,89
4 Послуги авторського нагляду 12460,00 17800,00 30260,00

Протягом навчального року, були залучена батьківська благодійна допомога

На озеленення території- 3600,00 грн

На фарбування майданчиків – Фарба- 12 банок, пензлики – 24 шт

Батьками групи №9 «Дзвоники» був придбан комод.

З метою підготовки до нового 2025/2026 навчального року, також спільними зусиллями адміністрації, працівників та батьків вихованців плануємо:

– ремонт ігрових споруд;

– заміну піску в пісочницях;

– поточний ремонт приміщень дошкільного навчального закладу, груп;

– поточний реонт теплопункту;

– поточний ремонт харчоблоку.

Закупити:

– пральні, мийні та дезінфікуючі засоби;

– медикаменти та перев’язувальні матеріали.

Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку. Головним є те, що заклад дошкільної освіти прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Підводячи підсумки роботи за рік, я хочу подякувати  педагогам закладу, обслуговуючому персоналу, батькам вихованців,  за спільну роботу, розуміння і підтримку, конструктивну критику і можливість реалізації наших ідей, та щоб і на далі ми були єдиною командою, яка має спільну мету: виховання дітей, підтримка й розвиток нашого закладу, зростання іміджу садка в місті, створення справжнього осередку культури, освіти, краси і безтурботного дитинства. Велика подяка працівникам управління освіти і науки СМР, які сприяють та допомагають нам у створенню затишку та комфортних умов для дітей.

Підготувала завідувач ДНЗ                                                                                           Олена ШРАМЧЕНКО

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

один × 5 =