Сторінка музичного керівника

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікава інформація

 МУЗИЧНА СКРИНЬКА
Ранній вік
МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ЯСЕЛЬНОГО ВІКУ
СКЛАДАЄТЬСЯ З НАСТУПНИХ РОЗДІЛІВ:
  • Слухання музики
  • «Курчата» А. Філіпенко    
  • Музично-ритмічні рухи

СЛУХАННЯ МУЗИКИ

Підспівування, звуконаслідування, співи
Молодший дошкільний вік
МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ЯСЕЛЬНОГО ВІКУ
СКЛАДАЄТЬСЯ З НАСТУПНИХ РОЗДІЛІВ:
  • Співи
  • Музично-ритмічні рухи

    

   

МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 

СКЛАДАЄТЬСЯ З НАСТУПНИХ РОЗДІЛІВ:

  • Слухання музики
  • Співи
  • Музично-ритмічні рухи
  • Гра на дитячих музичних інструментах
ЗМІСТ І ЗАВДАННЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ:
СЛУХАННЯ МУЗИКИ
Удосконалювати навички уважно слухати, сприймати та емоційно відгукуватися на музику, різну за характером і жанром. Розвивати вміння слухати вокальну та інструментальну музику. Розрізняти звучання різних інструментів симфонічного оркестру за тембром. Закріплювати здатність відчувати особливості звучання. Виховувати оцінне ставлення до музики. Розвивати музичні здібності дітей (музикальний слух, памʼять, мислення).
Учити розрізняти висотою, тембр, динаміку, тривалістю музичного звука: розрізняти музику за характером, жанром і засобами музичної виразності. Розвивати уміння висловлювати свої думки. Продовжувати вчити дітей розрізняти засоби музичної виразності, закріплювати елементарні знання про будову і зміст музичного твору. Учити розрізняти образи в музиці, встановлювати звʼязок між ними і засобами музичної виразності. Закріплювати знання дітей про жанри і характер музики. Виховувати в дітей стійкий інтерес та любов до різних видів музики. Створити фонд улюблених дитячих творів.

СПІВИ

Продовжувати формувати в дітей навички й уміння виразного співу (динамічні відтінки, темп та характер музики). Розвивати музикальний слух. Привчати розрізняти правильний і неправильний спів, висоту звуків, їх ню тривалість.
          Формувати природне звучання голосу.
Розвивати співочий голос, зміцнювати діапазон. Учити імпровізувати, імітувати звукові образи. Сприяти  самостійному використанню знайомих пісень в іграх, хороводах, іграх з музичними інструментами. Виховувати любов до пісні, емоційне ставлення до неї. 
МУЗИЧНО-РИТМІЧНІ РУХИ

Продовжувати вчити дітей самостійно починати рухи після вступу, закінчувати рухатися одночасно з музикою. Учити самостійно змінювати рухи відповідно до музичних фраз. Закріплювати вміння виразно та невимушено рухатися відповідно до характеру (бадьорий, веселий, рухливий тощо), темпу (швидкий, помірний, повільний), динаміки (голосний, тихий), регістру (високий, низький) музичного твору. 

Формувати уміння самостійно розрізняти тричастинну форму музичного твору, рухатися відповідно до кожної частини. Закріплювати вміння відмічати в рухах метр, акцент і нескладний ритмічний малюнок. Закріплювати поняття ЖАНР (марш, пісня, танок: полька, вальс, народний танок).учити дітей виразно виконувати різноманітні рухи, поповнювати запас танцювальних рухів, працювати над технікою виконання; засвоювати назви танцювальних термінів.

Цікаво знати. Музика, яка лікує

Тема 1. Музичне мистецтво у нашому житті | Тест на 7 запитань. Музика

          Щодня ми слухаємо музику і навіть не підозрюємо, що звуки можуть допомагати людям при лікування різних захворювань. Одним з перших, хто пояснив лікувальний ефект музики був Піфагор. Він стверджував, що музика підкоряється вищому закону(математиці) і відновлює в організм людини гармонію. А давньогрецький лікар Гіппократ лікував музикою безсоння та епілепсію. Пізніше вчені зробили висновки, що музика може знімати втому й заряджати людину енергією, позитивно впливати на систему кровообігу та дихання.

СЛУХАЙТЕ!

Музикотерапевти відзначають, що для кожного конкретного пацієнта треба підбирати індивідуальні мелодії, але існують універсальні «мелодії – цілителі» для певного психічного стану чи захворювання.

Для поліпшення настрою слід слухати:

«Рондо в турецькому стилі» В.А. Моцарта

«Хабанеру» з опери «Кармен» Ж.Бізе

«Тріумфальний марш» з «Аіди» Д.Верді

Забути про неприємності та проблеми вам допоможе:

«Аве Марія» Ф. Шуберта

«Колискова» Й. Брамс

Сонливість проженуть:

Концерти та сонати А. Вівальді

Серенади Ф.Шуберта

Відчуттям ранкової свіжості наповнять душу

«Ранковий настрій» Е. Гріга

«Ранок» Р. Штрауса

Симфонічний ескіз «Море» К. Дебюссі

«Пробудження птахів» О. Мессіна

Під час депресії рекомендовані елегії, ноктюрни, колискові.

При перевтомі слід послухати записи:

Елвіса Преслі

Луї Армстронга

Дюка Веллінгтона.

При порушенні сну зможуть допомогти:

П’єси  П.І. Чайковського

Мелодії К. Глюка

Твори Р. Шумани

Релігійна музика полегшує біль, дарує відчуття спокою.

Головний біль, пов’язаний з емоційним перевантаженням, зміниться, коли у вас буде звучати:

«Венгерська рапсодія» Ф. Ліста

Сюїта «Маскарад» А. Хачатуряна

«Дон Жуан» В.А. Моцарта

Краще слухати музику у зручному положенні із заплющеними очима 10-15 хвилин. Музика допомагає саме тоді, коли її пропускають через себе, заповнюючи музикою свої думки та свідомість.

ГРАЙТЕ!

Почуватися краще людині допомагають не лише певні мелодії, але й певні інструменти. Доведено, що арфа гармонійно впливає на роботу серця і здійснює ефективну дію на флегматиків.

Барабан допомагає хворому серцю нормалізувати ритм.

Звуки скрипки лікують душу та допомагають у самопізнанні людині. Цей інструмент благотворно впливає на меланхоліків.

Кларнет виведе вас з пригніченого стану.

Орган гармонізує діяльність хребта та «наведе лад у голові».

Піаніно нормалізує роботу щитовидної залози.

Флейта очищує легені.

СПІВАЙТЕ!

Вчені стверджують, що спів теж може лікувати хвороби. У стародавньому Єгипті співом хору лікували безсоння. Сьогодні фахівці радять батькам, діти яких страждають на заїкання, віддати їх на хор. Хоровий спів також допомагає тим, хто не вимовляє певні звуки. Загалом спів нормалізує фізичний стан людини. Під час цього процесу активно задіяний весь організм – активно б`ється серце, дихають легені, виконуються рухові функції. Після 5-10 хвилин власного співу покращується настрій, підвищується активність. Тож слухайте музику, грайте на музичних інструментах і співайте!

 

Поради  батькам  щодо музично-естетичного  виховання дітей 

КЗДО "Іларіонівський ясла-садок №1 "Васильок" - Сторінка музкерівника

  • Співайте разом зі своєю дитиною вдома колискові, забавлянки, пісні-небелиці тощо;
  • Слухайте разом із дитиною музику в живому виконанні, аудіо записі;
  • Музикуйте з дитиною на музичних інструментах: справжніх, іграшкових чи виготовлених власноруч;
  • Імітуйте голоси персонажів під час читання з дитиною казок;
  • Влаштовуйте вдома імпровізовані танцювальні виступи;
  • Готуйте разом із дитиною музичні номери, виступи-сюрпризи до родинних свят;
  • Грайтеся з дитиною в музичні ігри;
  • Поєднуйте діяльність дитини в побуті з творчістю;
  • Підтримуйте розмову з дитиною, коли вона ділиться своїми музично-естетичними враженнями;
  • Поповнюйте домашню музичну фонотеку музичними казками, дитячими піснями, мюзиклами.

 

         Співайте діткам перед сном

Побажання Надобраніч анімація | Teddy bear, Fairy cartoon, Bear

        «Котику сіренький….»  Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому, що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!

          Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Котику сіренький                           Дитя  буде спати

Котику біленький,                          Котик воркотати,

Котку волохатий.                            Ой на кота воркота

Не ходи по хаті,                               На дитину дрімота!

         Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішується психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами  побудови світу.

         Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній  нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

         Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.

        Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Рученьки, ніженьки,

Лагідні очі!

Спокійної ночі!

Скінчилася гра!

Рученьки, ніженьки,

Спокійної ночі!

Спати пора!

Вплив музики на дитину

Сторінка музичного керівника - Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №2 Олександрійської міської ради Кіровоградської області

Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи( заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани(від умиротворення), спокою і гармонії до занепокоєння, пригніченості або агресії). У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.

     Збудлива, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину ( і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад на рок-концертах), спонукає до рішучих дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливим  дітям із слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.

      Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги. Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже у ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те,як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.

      Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту панга вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію, а іншому – заподіюють людині шкоду.

       Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на самого мовця. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються у змісті мови і в її інтонаційному забарвленні. А те, що ми говоримо і як це вимовляється, в свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші відносини з ним.

        Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос мовця породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м’яким, співучим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.

 

Як навчити дитину любити музику

Музичний керівник – Заклад дошкільної освіти № 5 "ТЕРЕМОК"

Залучення дитини до музики починається ще під час вагітності, коли малюк і мама є єдиним цілим. Малюк вже тоді чує звуки і реагує на них. Тому батьки є першими, хто познайомить малюка з музикою і занурить в її прекрасний і казковий світ. Ось декілька порад як зробити знайомство з музикою захоплюючим  і корисним заняттям, розвиваючи музичні здібності вашого малюка.

        Супроводжуйте ігри та забави дитини потічками і примовками. Вони прості у виконанні і дуже цікаві, допоможуть розвеселити дитину зайняти увагою. Наприклад, відома майже кожному  потішка « Ладусі» і примовка «Тілі-тілі-тілі-бім, загорівся кицін дім»;

          Ваш малюк напевно дуже любить малювати. А  малювати під звучну музику йому буде ще цікавіше. Особливо добре включати запис класичної музики. Для дитини старшого віку можна дати завдання намалювати звучну музику.

           Спів колискових вашій дитині знайоме з перших днів його життя. Вона до цього вже звикла. Спробуйте співати колискову улюбленій ляльці або ведмежаті. Якщо ваш малюк ще невиразно вимовляє слова – співайте, а він нехай заколихує іграшку в такт вашого співу. Звертайте увагу дитини на те – як по-різному  може звучати колискова, залежно від того, хто її співає (Ведмедиця, Зайчиха або Мишка).

           Активно використовуйте лічилки. Намагайтеся не просто проговорювати, а наспівувати. Вони добре розвивають не тільки відчуття ритму, а й слух дитини.

           До того ж легко допоможуть уникнути сварки між дітьми у визначенні того хто водить перший, а хто другий.

           Гуляючи по парку або перебуваючи за містом, звертайте увагу дитини на звуки природи, на те як співає зозуля(«ку-ку» на різних звуках), як шумить струмочок(«ш-ш-ш»), як цвірінькають горобці (наспівуючи мелодійно «чів-чів-чів»), просите  повторити почуте. Це відмінно розвиває музичну увагу, слух і музичну пам’ять.

          Грайте з малюком у «Відгадайте мелодію». Дорослий наспівує уривок знайомої дитині пісеньки, а після того,як малюк її впізнав – виконаєте цю пісеньку разом із ним. Зтворюя   дитячі свята, неодмінно подбайте про музику. Нехай яскраві, веселі дитячі пісеньки, супроводжують ігри та спілкування дітей.