Родина для кожного з нас – найцінніший скарб. Саме в сім’ї відбувається виховання дитини. Від батьків діти пізнають перші життєві істини, наслідують зразки поведінки, вчаться оцінювати різні події, набувають досвіду стосунків з іншими людьми.
З метою зміцнення сім’ї, емоційного зближення дорослих і дітей, розвитку в них спільних духовних інтересів, поліпшення педагогічної взаємодії педагогів з батьками вихованців в Сумському ДНЗ № 33 «Маринка» з 10 жовтня 2017 року по 13 жовтня 2017 року було проведено Тиждень сім’ї.
Відповідно до плану заходів робота була спрямована за такими напрямками: організаційно-методична робота, робота з педагогами, робота з дітьми, робота з батьками.
У проведенні Тижня сім’ї взяло участь 89 батьків, 178 дітей, 32 педагоги, 2 сестри медичні старші.
Робота з педагогами була спланована у вигляді надання методичної допомоги щодо підготовки заходів до Тижня родини, проведена консультація для педагогів «Форми роботи дошкільного навчального закладу з сім’єю».
У рамках проведення Тижня сім’ї з дітьми проводилась така навчально-виховна робота:
– тематичні заняття, бесіди «Ось така моя сім’я», «Що для нас є сім’я?», «Мама, тато і я – це моя сім’я», «Найближчі, найдорожчі дідусь та бабуся», «Я та моя дружна родина»;
– дидактичні ігри «Хто найласкавіший», «Мама (тато…) яка (який)?», «Покличемо ласкаво», «Дітки у родині», «Хто мене любить», «Вчуся у бабусі (дідуся)», логічна гра «Щоб була сім’я щасливою», гра-імітація «Хто що робить у родині?», сюжетно-рольова гра «Сім’я», спрямовані на формування у дітей поваги і турботливого ставлення до своєї родини;
– активне використання художнього слова під час ігор, бесід: В.Гринька «Мама», В.Сухомлинського «Найласкавіші руки», «Усі добрі люди – одна сім’я», О.Василенка «Бабусині руки», Ю.Коваль «Дід, баба і Олексій»;
Впродовж Тижня сім’ї було організовано і проведено ряд цікавих заходів для батьків. Вони взяли активну участь у виставці «Дари осені», де змогли здивували всіх своїми шедеврами з природного матеріалу.
Двері дошкільного навчального закладу кожний день були відкриті для гостей. Батьки могли отримати консультацію з будь-якого питання, переглянути заняття та режимні моменти.
В рамках Тижня сім’ї з батьками була проведена така робота:
– круглий стіл «Разом до спільної мети або передумови успішної адаптації дітей до дитсадка»;
– спортивна розвага за участю батьків «Козацькому роду нема переводу»;
– літературно-музична розвага «Ми діти твої, Україно!»
– майстер-клас для батьків «Виготовлення гілки калини із солоного тіста»;
– консультації «Адаптація дитини до нових умов», «Сенсорний розвиток дітей раннього віку», «Роль і місце матері й батька у вихованні дітей», «Сім’я як провідний чинник формування духовних цінностей дітей», «Створення розвивального предметно-розвивального середовища вдома», «Правове виховання і педагогіка толерантності в сім’ї», «Як виховати патріота в сім’ї», «Способи відкрити дитині свою любов», «Соціалізація дошкільників в умовах дошкільного навчального закладу», «Коли дитині потрібен логопед?», «Ротавірусна інфекція: симптоми, ознаки, лікування»;
– скринька запитань і відповідей «Запитуємо – відповідаємо»;
– робота батьківського клубу «Разом з мамою»;
– виставка сенсорних посібників для дітей раннього віку;
– анкетування батьків «Патріотичне виховання дитини в родині»;
– колективна робота з дітьми та батьками «Дитсадок – друга родина»;
– виготовлення фотоколажів, родинних дерев, стінгазет «Моя родина –
гордість моя» до Тижня сім’ї.
Отже, заходи, що були проведені протягом Тижня родини дали змогу:
– сформувати у дітей правильне уявлення про сім’ю, роль матері, батька, бабусі, дідуся, сестри, брата, сина, доньки;
– розвити уявлення про сім’ю як про людей, які живуть разом, піклуються один про одного;
– виховати позитивні взаємини в сім’ї, взаємовиручку;
– виховати співчуття, любов до всіх членів сім’ї;
– сформувати у батьків позитивний імідж дошкільного навчального закладу, отримати інформацію та поради щодо виховання дітей;
– поновити знання педагогічних працівників закладу щодо родинного виховання дошкільників, залучити до життя дитсадка батьків.
Проведена робота показала, що у вихованні підростаючого покоління повинна бути чітка взаємодія дошкільного навчального закладу і родини, адже плідна співпраця з родиною – запорука успіху у вихованні дітей дошкільного віку.