Хатха-йога як вид оздоровчої технології

Програма хатха-йоги – це послідовний розвиток умінь і навичок відтворювати різні рухи і положення. Впровадження цієї системи вправ дає змогу диференціювати навантаження залежно від їх можливостей і рівня розвитку дітей, поступово підводити їх рухові здобутки і, зрештою, фізіологічні процеси до належного рівня. Умовою успішного оволодіння методикою хатха-йоги є систематичне виконання домашніх завдань. Всі комплекси мають виконуватись по три, шість, дванадцять разів. Однією з особливостей індійської методики хатха-йоги є виконання вправ з музичним супроводом. Виховний вплив зростає і поглиблюється, якщо правильно повторювати і виконувати рухи. Цю програму можна впроваджувати у дошкільних закладах.

Досліди і спостереження показали, що взаємозв’язок музики і фізичного виховання сприяє більш ефективному розвитку основних рухів і оздоровленню організму музика організовує дітей, у ритмі вони краще виконують вправи, і мета оздоровлення досягається ефективніше і швидше.

Методична структура занять за програмою, яка ґрунтується на фізичній культурі хатха-йоги:

  • Показ комплексу, прослуховування музики, вивчення, запам’ятовування послідовності комплексу;
  • Почергове вирішення ряду рухових завдань, перевірка домашнього завдання;
  • Аналіз занять і висновки;
  • Орієнтовна оцінка реалізації цілей;
  • Показові виступи.

Кожний комплекс включає в себе послідовність із 12 елементів.

Швидкість виконання комплексу коригується інструктором. Крім того використовується перехід від простого до складного та систематичне повторення пройденого матеріалу. При повторенні необхідно контролювати дихання. Можна вносити зміни, пов’язані з амплітудою гнучкості, темпом виконання.

Таким чином слід ще раз підкреслити, що заняття вирішують ряд позитивних оздоровчо – профілактичних завдань:

  • Позитивно впливають на нервово – психічну діяльність. Діти стають більш врівноваженими, спокійними, веселими і бадьорими. Підвищується загальний тонус;
  • Нормалізують кровообіг і обмін речовин, збільшують об’єм дихання;
  • Закріплюють рухові навички (покращується координація, збільшується ступінь свободи, гнучкість тіла, закріплюються навички орієнтації у просторі);
  • Ті, хто займаються, стають більш дисциплінованими, організованими, витриманими.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

п'ять + двадцять =