ЗВІТ про проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності по Сумському ЗДО № 33 «Маринка» з 18 жовтня по 22 жовтня 2021 року

На виконання наказів управління освіти і науки Сумської міської ради від 23 грудня 2020 року № 514 «Про підсумки підготовки управління освіти і науки Сумської міської ради, закладів освіти міста Суми з питань цивільного захисту в 2020 році, основні завдання на 2021 рік», від 15.01.2021 № 2 «Про внесення змін до наказу від 23.12.2020 № 514 «Про підсумки підготовки управління освіти і науки Сумської міської ради, закладів освіти міста Суми з питань цивільного захисту, основні завдання на 2021 рік», наказів по Сумському ЗДО № 33 «Маринка» від 12.01.2021 № 21-аг «Про підсумки підготовки закладу дошкільної освіти з питань цивільного захисту в 2020 році, основні завдання на 2021 рік», від 05.10.2021 року № 123 «Про проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» та з метою популяризації правил безпечної поведінки дітей в оточуючому середовищі педагогами Сумського ЗДО № 33 «Маринка» було проведено Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.

Готуючись до Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності та під час його проведення педагогічний колектив працював за двома напрямками:

– створення максимально безпечних умов перебування дітей в оточуючому середовищі (вдома, на вулиці);

– усвідомлення дитиною цінності власного здоров’я та життя.

Плануючи проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності, колектив ставив перед собою мету:

– поліпшення якості освітньої роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;

– пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків;

– закріплення знань дітей про особисту охайність, основні привила особистої гігієни, правильне миття рук під час карантину;

– удосконалення теоретичних знань та практичних навичок працівників закладу;

– вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого здоров’я  під час надзвичайних ситуацій.

Керівником закладу Шрамченко О.П. було видано наказ від 05 жовтня 2021 року № 123 «Про проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності», вихователем-методистом Гарбузовою Н.О. складено заходи по проведенню Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності з дітьми усіх вікових груп.

Були заплановані тематичні дні «Особиста безпека дитини», «Дитина і вулиця», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Дитина і природа», «Здорова дитина – щаслива родина». Базуючись на загальних заходах, вихователі складали календарні плани. При потребі вони одержували індивідуальні консультації. План наповнився конкретним змістом освітньої роботи з дітьми.

Протягом Тижня вихователем-методистом Гарбузовою Н.О., заступником завідувача господарства Калюжною О.В.:

– перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту в закладі дошкільної освіти;

– перевірено журнали проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки;

– перевірено стан електричного, опалювального обладнання, приміщень та території, стан пожежних щитів та пожежного обладнання;

– перевірено стан дитячих ігрових та спортивного майданчиків;

– перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;

– перевірено стан і забезпеченість медичного обладнання;

– підготовлено консультацію для педагогів «Завдання, організація та проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності».

Вихователями всіх вікових груп:

– поповнено інформаційні папки «Безпека дитини» в кожній групі;

– підготовлено матеріали та виготовлено папки-пересувки «Безпека дорожнього руху», «Правила пожежної безпеки», «Небезпека в побуті», «Бережемо життя і здоров’я дітей», «Особиста безпека дитини», «Як говорити з дітьми про коронавірус», «Заходи профілактики захворювання на коронавірус», «Правильне миття рук».

Протягом Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності з дітьми усіх вікових груп була проведена відповідна освітня робота:

– заняття з ОБЖД «Бережи своє здоров’я», «Безпечна поведінка», «Що таке безпека?», «Що таке здоров’я?», «Струм-злюка» (безпечна поведінка з електроприладами), «Будьте обережними малюки, зовсім не іграшки ці сірники», «Ти повинен пам’ятати – про безпеку треба знати», «Дорожні знаки – азбука для дітей», «День обережної дитини», «Знайомі та незнайомі люди», «Допоможемо Зайченяткові перейти вулицю», «Його величність Світлофор», «В гостях у світлофора Моргайка», «Ти повинен пам’ятати – про безпеку треба дбати», «Дитина знає кожна – з цим гратися не можна», «Небезпека на дорозі», «Чистота і порядок – запорука здоров’я», «Школа ввічливості», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Значення вогню в житті людини, позитивні та негативні наслідки його використання», «Дорожні знаки – азбука для водіїв і пішоходів», «А ми по гриби ходили…», «Найкраще – це життя», «Моя безпека», «Про здоров’я треба дбати» (особиста гігієна)», «Наш друг – Світлофор», «У світі дорожнього руху», «Безпека на дорозі», «Служби допомоги», «Корисна та шкідлива їжа», «Фабрики й заводи – чистота природи», «Де живуть вітаміни», «Сірники – не іграшка», «Великі і маленькі намистинки» (правила поведінки з намистинками), «Щоб не сталося біди» (правила поводження з побутовими приладами), «Всі рослини потрібні для життя», «Подорож до лісу», «Обережно, гриби!», «Небезпечні ситуації»;

– бесіди «Бережи своє здоров’я», «Правила поведінки дітей на дорозі», «Як правильно ходити по тротуарах»,  діалог-розмірковування «Чи можна чужому відкривати двері?», «Небезпечні розваги», «Небезпечні предмети навколо нас», «Наслідки пустощів із сірниками», «Вулиця потребує до себе поваги», «Зваримо корисний борщик», «Що таке безпека?», «Як люди піклуються про своє здоров’я», «Правила безпеки вдома», «Правила поведінки при пожежі», «Допоможемо Незнайку перейти вулицю», «Як правильно ходити по тротуару», «Вчи і поважай правила дорожнього руху», «Шкідливим звичкам скажемо – Ні!», «Дрібні та гострі предмети», «Обережно, каміння!», «Чим можна грати, а чим ні», «У лісі не можна…», «Дітям про особисту гігієну, гігієну рук», «Особиста гігієна. Охайний вигляд», «Вчимося правильно мити руки», «Хочеш вигляд мати – вмій за собою доглядати», «Небезпека вдома», «Обережно: незнайомці!», «З незнайомими людьми обережним будь завжди», «Моя сім’я» (свої і чужі люди), «Що слід робити самому, якщо трапилось лихо», «У лікарні», «Безпечні прогулянки», «Сірники – це небезпечно», «Небезпека на природі», «Отруйні та їстівні гриби», «Небезпечні комахи», «Незнайомцям двері не відчиняй», «Професія «Пожежник»», «Електричні прилади», «Будь обачним, вибухонебезпечні предмети», «Тварини – наші друзі, але й у них буває поганий настрій», «Одяг і пора року», бесіди за набором ілюстрацій «Сам удома», «Дорожні знаки – треба знати», «Служби порятунку (101, 102, 103)», діалог-розмірковування «Я в біду не попаду» (STREAM-освіта), бесіди з дітьми про рідних, знайомих, чужих людей;

– зустріч з інспекторами управління патрульної поліції в Сумській області Красовською Оксаною Геннадіївною, Роженко Юлією Володимирівною  (ознайомлення з професією поліцейського, дорожніми знаками, правилами дорожнього руху);

– розгляд макету міста (правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор, дорожня абетка), спостереження за рухом транспорту, екскурсія до пожежного щита, розгляд вогнегасника, інвентарю, яким користуються при гасінні пожеж, розглядання серії картинок про стихійні лиха, розгляд ілюстрацій «Що таке добре, а що таке погано?», «У лікарні», «У лісі», ілюстрацій із серії «Пожежа», розгляд небезпечної ситуації за українською народною казкою «Колобок»;

– дидактичні ігри «Попередь про пожежу», «Пожежна частина», «Чим можна грати?», «Що корисно для здоров’я?», «Уроки безпеки», «Дорожні знаки», «Цікавий куб», «Чи я правильно роблю?» (правила гігієни), «Виклич рятувальників за телефоном», «Небезпечні ігри», «Ти не злись, а краще посміхнись», «Підкажи останнє слово», «Їстівні – неїстівні гриби», «Що я покладу до борщику», «Предмети гігієни», «Розкажи Петрику як за собою доглядати», «Небезпечні іграшки», «Небезпечні електроприлади», «Що добре, а що погано?», «Безпечно – небезпечно», «Можна – не можна», «Так чи ні?», «Що зайве?», «Який це предмет? (безпечний чи небезпечний)», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Небезпечний вогник», «Що потрібно при пожежі?», «Корисна та шкідлива їжа»,  «Їстівне – неїстівне», «Яка рослина?», «Шкідливі поради», «Мухомори і не тільки», «Гаряче – холодне», «Червоний, жовтий, зелений», «Дорога не для забави», «Що корисно – шкідливо для здоров’я?», «Я в біду не попаду», «101, 102, 103» – важливі номери»,  «Набери номер», «Обери небезпечні предмети», «Оціни вчинок», «Підкажи та допоможи казковим героям», ігрові вправи «Як я загартовуюсь», «Неслухняні сірники»;

– настільно-друкові ігри «Уроки безпеки», «Дорожній рух», «Що потрібно пожежнику?»;

– сюжетно-рольові ігри «Пожежники», «Лікарня», «Дорожній рух», «Водії»;

– рухливі ігри «Автомобілі», «Літаки», «Поїзд»;

– перегляд пізнавальних відео з дітьми «Безпека дитини у побуті», «Безпечні ігри та іграшки» (безпека вдома), «Лимончик і Мікроб, або навіщо мити руки» (аудіоказка), «Фіксик-вогнегасник», «Безпечні та небезпечні речі для малечі», «Дорожня безпека, допитливим малятам про дорожні знаки», «Безпека дитини у побуті», «Безпека на дорозі», «Протипожежна безпека», «Небезпечні ситуації» (уроки тітоньки Сови), «Навіщо чистити зуби?», «Корисні підказки. Як почути своє тіло?», «Дорожня безпека», перегляд відео-ігор «Вогонь – добрий, вогонь – злий», перегляд повчальних мультфільмів «Сірники – не іграшка, вогонь – не забава», «Вовк та семеро козенят», «Протипожежна безпека», «Корисні підказки. Вперед, вогнеборці!», «Мудрі казки. Приборкувач вогню», «Уроки  обережності – побутові прилади (уроки тітоньки Сови), «Безпека на природі», «Пригоди лісових друзів – охорона природи», «Корисні підказки. Стоп, застуда», «Корисні підказки. Безпечний двір», «Актуальний мультик для дітей: як уберегти себе та дім від мікробів», «Фокс і Трот поспішають на допомогу. Пожежа в квартирі», «Сам удома», «Незнайомці», «Безпечний двір»;

– розучування та обговорення віршів «Світлофор», «Сірники – не іграшки», «Пішохідний перехід», «Сміливий пожежник», «Вмій природу любити», «Небезпечне вогнище», бесіди за віршами А. Петренко «Вередуля», І. Січовика «Сірники», С.Маршака «М’яч»,  Г. Бойка «Здоровим будь»,        В. Клименка «Хто найважливіший на вулиці?», В. Полинюк «Світлофор»,    С. Михайлова «Моя вулиця», В. Крищенка «Чепуруха»,                                В.О. Сухомлинського «Іграшкова хата не горить», В.С. Загороднюка «Його величність Сірничок»,   обговорення казок Т. Коломієць «Козенята і вогонь», К. Чуковського «Мойдодир», «Айболить», «Федорине горе», С. Маршака «Кицькин дім», «Казка про неслухняне мишеня», Н. Красоткіної «Квітка вогню», А. Лопатина «Що таке життя», українських народних казок «Колобок», «Червона шапочка», «Вовк  і семеро козенят», «Котик і півник», «Чарівне горнятко», «Івасик Телесик», обговорення оповідання С. Маршака «Розповідь про невідомого героя»,   читання віршів про світлофор, дорожні знаки, обговорення віршів з «Абетки безпеки», читання віршованих творів з циклу «Безпека для слухняних хлопчиків та дівчаток», вивчення прислів’їв та приказок про вогонь;

– моделювання ситуацій «Правила поведінки в небезпечних ситуацій», «Сам удома», «Ведмедик образився» (поліпшення настрою), «Розкидані кнопки, булавки» (походити по них гумовою іграшкою: наслідки), «Дитина і незнайомець», «Уроки чистоти» (чищення зубів, миття рук, обличчя), розгляд непередбачуваних ситуацій зі звірятами на дорозі на серією картин «Азбука дорожнього руху», психогімнастика «Неслухняні ведмедики, обговорення ситуацій «Ти вдома сам, а за вікном дощ з вітром: твої дії?», ситуаційна гра «Несподівана зустріч на вулиці»;

– театралізована діяльність: інсценування українських народних казок «Котик і півник», «Колобок», «Вовк та семеро козенят», інсценізація казки С.Маршака «Кицькин дім», гра-імітація «Будемо чистими», настільний театр «Вовк та семеро козенят»;

– продуктивні види діяльності (ліплення, аплікація, малювання, художня праця, СХД) на відповідну тематику: малювання: «Вогонь добрий, вогонь злий» (нетрадиційне), «Мій друг – Світлофор» (предметне), «Пожежа»(сюжетне), нетрадиційне малювання «Пожежники», ліплення: «Світлофор Моргайко», «Мухомор – грибок красивий, але до кошика – зась!», аплікація «Три кольори Світлофора», художня праця «Вогонь» (площинне, пластилін), СХД: «Колобок на вулиці», розфарбовування схематичних малюнків із зображенням небезпечних побутових приладів, розфарбовування світлофора, розмальовки «Безпека на дорозі»;

– конструювання «Термометр із LEGO-конструктора»

– пошуково-дослідницька діяльність «Від чого загорається сірник?», «Властивості води» (пояснити, яку загрозу для здоров’я становить брудна вода), дослід з утворенням вітру (гра: вітер – добре, вітер – погано), діалог-дослідження «Як відрізнити стиглий овоч від недостиглого» (STREAM-освіта);

Робота з батьками проводилась відповідно до плану проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності:

– проведено консультації, бесіди, розміщено інформацію для батьків в соціальних мережах viber, facebook, відеохостингу youtube «Профілактика дитячого травматизму вдома», «Безпечна поведінка поведінка на вулицях і дорогах», «Навчаємо правил безпечної поведінки разом», «Особиста безпека дитини», «Вчимо дітей правильно мити руки», «Як говорити з дітьми про коронавірус», «Про заходи профілактики захворювання на коронавірус», «Безпека дітей у наших руках», «Діти та гаджети», «Що робити, коли дитину вкусила комаха: бджола, оса, комар, ґедзь», «Дотримуйтесь правил дорожнього руху», «Безпека дитини в побуті», «Правила безпечної поведінки з тваринами», «Правила безпеки вдома для дітей», «Діти і вогонь», «Зроби життя безпечним для дітей», «Причини виникнення пожежі»;

– розміщено пам’ятки, поради для батьків в соціальних мережах viber, facebook «Попередження дорожньо-транспортного травматизму», «Безпека дитини в побуті», «Правила поведінки під час пожежі»,«Профілактика інфекційних та кишкових захворювань», «Небезпечні речі для малечі», «Правила під час карантину, про які не слід забувати», «Правильне миття рук під час карантину», «Попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем», «Небезпечне в природі», «Як допомогти, коли помітили кліща», «Про отруйні рослини», «Небезпечні комахи»;

– виготовлено папки-пересувки «Особиста безпека дитини», «Безпека дорожнього руху», «Правила пожежної безпеки», «Небезпека в побуті», «Правила особистої гігієни», «Бережемо життя і здоров’я дітей».

Протягом Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності діти добре засвоїли норми та правила безпеки, адже знання подавалися в цікавій ігровій формі.

Педагоги вчили дітей правил безпечної поведінки, спрямовували свою роботу на формування свідомої обачності у дітей, навичок орієнтування та швидкого реагування на надзвичайні ситуації. Вихователі в цікавій, доступній формі та за особистим прикладом проводили всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (миття рук, навчання правилам етикету кашлю).

Завжди пам’ятаймо – наша увага, наша турбота і допомога – найдієвіші кроки до захисту дітей від будь-якої небезпеки.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

13 − twelve =