Тип консультації: груповий
План
1. Артгалерея на склі – новий формат презентації дитячих робіт.
2. Які традиційні форми використовуємо.
3. Як виникла ідея артгалерей на склі.
4. Як організовуємо виставки.
Артгалерея на склі — новий формат презентації дитячих робіт
У кожному дошкільнику живе маленький митець. Діти цього віку зазвичай із задоволенням малюють, ліплять та створюють різні творчі вироби. І, як справжні митці, вони прагнуть визнання. Щоб допомогти дошкільникам представити результат власної творчості назагал, у закладах дошкільної освіти зазвичай організовують виставки дитячих робіт. Їх проводять як у межах однієї групи, так і для всього закладу. Такі виставки зазвичай відвідують батьки вихованців, педагоги та діти з інших груп. Однак в умовах сьогодення батьки не завжди можуть потрапити до приміщення дошкільного закладу. Тож перед педагогами постала проблема пошуку нового формату для презентації робіт вихованців, тому доцільно поєднати традиції та інновації.
Які традиційні форми використовуємо
У пошуках нових форматів для презентації дитячих робіт, потрібно не відмовлятись і від традицій. Адже діти постійно щось створюють і мають бачити, що дорослі визнають важливість їхньої діяльності. Тож у закладі дошкільної освіти функціонують осередки художньо-продуктивної діяльності, у яких дошкільники не лише малюють та ліплять, а й презентують результати своєї діяльності — організовують міні-виставки. Облаштування таких осередків залежить від дизайну групового приміщення та від творчості самих вихователів, які часто вигадують цікаві способи оформлення виставки — на ланцюжках, на мотузках з прищіпками тощо.
Аудиторія, для якої призначені такі виставки, — це передусім самі діти та педагоги. Міні-вистави доволі нетривалі — їх потрібно змінювати майже щодня, як-от після занять з образотворчої діяльності, за ініціативою дітей, за результатами самостійної художньої діяльності тощо.
Окремо в закладі дошкільної освіти функціонують довготривалі виставки дитячих робіт. Їх зазвичай розміщують в коридорах дитсадка. Такі виставки є тематичними.
Як виникла ідея артгалерей на склі
Для того щоб побачити результати творчої діяльності мали змогу не лише діти, а й їхні батьки, педагоги організовують артгалереї на склі.
До такої діяльності надихнують ідеї демонструвати твори мистецтва в публічних місцях, яка наразі набуває популярності в усьому світі. Сучасні митці все частіше відмовляються від закритих галерей та розміщують свої роботи в місцях, що розташовуються на перетині щоденних маршрутів великої кількості людей.
Останніми роками у світі посилився інтерес до дитячої художньої творчості. Дитячі роботи почали виставляти в музеях та інших культурних установах. Окрім цього, артгалереї з дитячих малюнків створюють у метро, торгівельних центрах, будівлях залізничних вокзалів тощо. Прикладів таких галерей в Україні та світі вже чимало. Їх організатори прагнуть донести до дорослих цінність дитячих робіт, думок дітей-авторів, їхнє бачення цього світу й можливостей самовираження художніми засобами.
Тож пропонуємо і нам не відставати від світових тенденцій і демонструвати роботи наших вихованців назагал, розмістивши їх на вікнах закладу дошкільної освіти.
Як організовуємо виставки
Перш ніж організувати виставку, педагог разом з дітьми обирають для неї тему, обговорюють зміст та створюють малюнки. Зміст малюнків і техніка їх виконання залежить від віку та художніх умінь дітей.
Коли малюнки готові, вихователь разом з дітьми розміщують їх на віконному склі групового або коридорного приміщення лицьовим боком до вулиці. У верхній частині вікна вихователь розміщує плакат із назвою виставки, який разом з дітьми виготовив напередодні.
Потім запрошує дітей розвісити свої роботи. З міркувань безпеки діти розміщують малюнки лише в нижній частині вікна.
Дитячі малюнки слід розміщувати на вікнах так, щоб вони не перешкоджали сонячному світлу потрапляти до групового приміщення. Тому ліпше для цього використовувати вікна спалень та коридорних приміщень.
У закладі дошкільної освіти кожна група має змогу розмістити свої малюнки на вікнах у коридорі, щоб демонструвати роботи вихованців.
Також на вікнах можна створювати різні тематичні виставки, наприклад: «Чарівний світ мистецтва Катерини Білокур» (за мотивами робіт майстрині), «Для вас, захисники України», «Мир в Україні — мир на землі», «Найкращий дитсадок», «Селфі з домашнім улюбленцем», «Усміхнись мені» тощо.
Такі виставки — це не лише демонстрація дитячих малюнків, а й частина декорацій до свят і розваг, що проходять у закладі дошкільної освіти.
Як свідчить досвід, такі виставки завжди мають успіх. Їх з нетерпінням чекають діти, їхні батьки та всі працівники дошкільного навчального закладу.
Це осередок радості й натхнення для дітей, їхніх батьків та гостей закладу.
Наостанок додамо, що успішний досвід надихає на нові звершення й методичні знахідки; непрості виклики — на мобілізацію знань, досвіду та креативу. Віримо в перемогу і працюємо для світлого майбутнього України та її маленьких громадян.
Підготувала: вихователь
Дар’я ВОЛОДІНА
У підготовці консультації використано матеріали журналу «Вихователь-методист» №10, 2022 рік, стаття Вікторії Рагозіної, провідного наукового співробітника лабораторії дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, кандидата педагогічних наук та Алли Слюсар, завідувача дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 13 «Купава», м. Суми.