Степ-aеробікa – ритмічні рухи вгору і вниз по cтеп-плaтформі. Заняття степ-аеробікою сприяють розвитку рухливості суглобів, формуванню зводу cтопи, удосконаленню рівноваги. Степ-aеробіку винайшла наприкінці ХХ століття відома американка фітнеc-інcтруктор Джин Міллер (Gin Miller). Після трaвми колінa вона для зміцнення м’язів і прискорення одужання використовувала у тренуваннях сходинки ганку свого будинку. Ритмічні підйоми і cпуcки сходинками принесли чудовий результат. Видужавши, Джин створила нa оcнові cвого домaшнього реaбілітaційного комплекcу новий вид aеробіки, що одержав назву «cтеп-aеробікa».
Стурктура заняття зі степ-аеробіки:
- вступна частина – діти оббігають або обходять степ-платформи «змійкою»;
- загальнорозвивальні вправи – виконуються у різних вихідних положеннях (стоячи, сидячи, лежачи). Такі вправи розвивають відчуття рівноваги, координацію рухів і сприяють розвитку орієнтування у просторі;
- основна частина –
– різноманітні вправи на розвиток сили, спритності, витривалості, зокрема з різними атрибутами;
– рухливі ігри й естафети;
- заключна частина – вправи з низьким рівнем інтенсивності на вентиляцію легенів.
Організовуючи заняття зі степ-аеробіки, насамперед слід пам’ятати про техніку безпеки. Дуже важливо правильно забезпечити фізичне навантаження для дітей певного віку, дозуючи його з урахуванням стану здоров’я дітей та рівня їхньої фізичної підготовленості. Складні вправи потрібно чергувати з менш складними.
Щоб заняття з використанням степ-платформи були безпечними, діти мають оволодіти технікою степ-аеробіки. Навчати дітей рухів рук необхідно тільки тоді, коли вони досконало опанують рухи ніг.
Основними правилами техніки виконання степ-аеробіки є такі:
- виконувати кроки в центр степ-платформи;
- при підйомі на степ-платформу ставити всю підошву ступні, а спускаючись, ставити ногу з носка на п’яту, перш ніж зробити наступний крок;
- спустившись зі степ-платформи, залишатися стояти неподалік від неї – не відступати більше, ніж на довжину ступні від степ-платформи;
- не підніматися й не спускатися зі степ-платформи, стоячи до неї спиною;
- робити крок з легкістю, не вдаряти по степ-платформі ногами.
Техніка степ-аеробіки сприяє формуванню у дітей правильної постави. Тому дуже важливо час від часу нагадувати їм про необхідність збереження правильного положення тіла під час виконання всіх рухів.
Особливе місце на заняттях зі степ-аеробіки посідає музика. Вона є одночасно мотивуючим чинником, спрямовує хід тренування і визначає швидкість рухів. Тому, добираючи музичний супровід, слід зважати на наявність у композиції чіткого ударного ритму. Для кожного етапу заняття варто підбирати музику відповідного темпу і тривалості.
Важливим прийомом на заняттях зі степ-аеробіки є словесні команди. Вони повинні бути короткими й чіткими. Словесні команди застосовують при перешикуваннях, зміні вихідного положення, а також у випадках, коли більшість дітей припускається однієї й тієї самої помилки.
Варіанти використання степ-аеробіки | ||||
У формі повних занять оздоровчо-тренувального характеру з дітьми старшого дошкільного віку | Як частину заняття | У формі ранкової гімнастики, що посилює її оздоровчий і емоційний ефект | У показових виступах дітей на святах | Як степ-розвагу |
Форми навчання
Основною формою організації діяльності є групові заняття.
1.Заняття – гра
2.Заняття – ритміка
3.Заняття – акробатика
4.Заняття – тренування
5.Контрольне заняття
Для того, щоб уникнути монотонності навчально- виховного процесу і для досягнення оптимального результату на заняттях використовується різна робота з вихованцями:
- тематична;
- індивідуальна;
- колове тренування;
- рухливі ігри;
- логоритміка;
- інтегрована діяльність;
- сюрпризні моменти;
- показові виступи.
Основні етапи степ-аеробіки
№
зп |
Етапи | Зміст |
1 | Ознайомлюваний | Ознайомлення дітей зі степ-платформою, з основними елементами степ-аеробіки, з правилами техніки виконання вправ на степ-платформі, навчання збереженню правильної постави при виконанні вправ. |
2 | Основний | Основний етап включає цикл сюжетних занять:
• навчання • повторення • закріплення • удосконалення
|
3 | Заключний | Заключний етап включає удосконалення якості виконання вправ на степ-платформі. Діти влаштовують показові виступи для батьків і вихованців дошкільного навчального закладу. |
Основні елементи степ-аеробіки
Основними елементами степ-аеробіки є:
- базовий крок;
- крок – ноги нарізно (на підлозі), ноги разом (степ- платформі);
- боковий приставний крок – піднімання на степ- платформу почергово справа та зліва;
- крок – підйом на степ-платформу однією ногою та згинанням іншої ноги у коліні (різні варіанти);
- крок – ноги разом (на підлозі), ноги нарізно (на степ- платформі);
- крок – почергове торкання степ-платформи носками ніг;
- крок – спуск зі степ-платформи однією ногою з поворотом тулуба на 90◦;
- діагональний приставний корок – стоячи біля одного кута степ-платформи, піднімання у протилежний кут за діагоналлю;
- крок – переступання через степ-платформу;
- крок – випади ногою, приставляючи до неї іншу ногу;
- крок – стрибки на двох ногах на степ-платформу і зістрибування з неї на підлогу;
- підскоки (настрибування на платформу на одну ногу); 15
- прогинання тулуба, лежачи на животі на степ-платформі, ноги – на підлозі, руки випростані вперед;
- «Веслувальник». Вправа для верхньої частини м’язів спини. Лежачи на животі, на степ-платформі, гомілки лежать на підлозі, руки зігнуті, передпліччя вгору. Відвести руки назад, повернутися у в.п.
- «Маятник». Вправа для м’язів стегна. Лежачи на боку, покласти «верхню» ногу на платформу. Підйоми «нижньої» ноги.
- «Човник» на животі;
- піднімання сідниць і стегон вгору з вихідного положення лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах в упорі на степ-платформі;
- стрибки;
- шасі – бічний галоп в бік, невеликими кроками.