Тип консультації: груповий
План
- Робота з конструктором LEGO Education.
- Тематичні набори LEGO Education.
- Використання методу проектів у конструктивній діяльності.
Діти – природжені конструктори, дослідники і винахідники. Ці закладені природою задатки найшвидше реалізуються й удосконалюються у конструюванні. Адже саме у цьому виді діяльності діти мають необмежену можливість вигадувати і створювати свої побудови, конструкції, проявляючи зацікавленість, кмітливість і творчість. Вони на власному досвіді пізнають конструктивні властивості окремих деталей, можливості їх з’єднання, комбінування, оформлення. При цьому кожна дитина творить як дизайнер, засвоюючи під час творчого конструювання закони гармонії і краси.
Конструктори LEGO – це цікавий матеріал, що стимулює дитячу фантазію, уяву і допомагає формувати моторні навички. Проте, хоча конструктори цього виду досить поширені та широко використовуються в освітній діяльності закладів дошкільної освіти, теоретичні аспекти роботи з LEGO донині опрацьовано недостатньо.
Робота з конструктором LEGO Education – це інноваційна технологія різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. А ще – незамінний матеріал для стимуляції творчої діяльності дітей, адже вони люблять фантазувати, будувати та гратися.
У липні 2010 року відбулося підписання Меморандуму між Міністерством освіти і науки України та LEGO FOUNDATION у межах Програми Сприяння освіті.
Тематичні набори LEGO Education
Тематичні набори LEGO Education для дітей дошкільного віку містять не лише деталі для конструювання, а й фігурки тварин, чоловічків, рослин тощо. Для кожного віку розроблено зручні за розміром деталі:
- великі (DUPLO) – для малюків від 1,6 до 5 років;
- дрібні (SYSTEM) – для дітей старшого дошкільного віку.
Також до наборів LEGO Education додаються тематичні картки із зображенням моделей, які можна побудувати з елементів цього набору.
Конструювання – це діяльність, що має моделюючий характер. Засоби наборів LEGO Education дають змогу дитині моделювати навколишній простір у найістотніших рисах і відношеннях. Така специфічна спрямованість своєрідно впливає на психічний розвиток дітей дошкільного віку, поступово сприяючи розвитку у них дрібної моторики, концентрації уваги, пам’яті та творчої уяви.
У роботі з наборами LEGO Education можна керуватися Програмою розвитку конструктивних здібностей у дітей дошкільного віку «Лего-конструювання» Тетяни Пекккер. Така робота сприяє формуванню у дітей позитивної мотивації до конструктивної діяльності, забезпечує активне включення дітей у процес гри, створює основу для формування навичок учбової діяльності.
Використання методу проектів у конструктивній діяльності
Роботу з дітьми п’ятого року життя можна починати, створюючи нескладні конструкції з деталей LEGO–конструктора серії DUPLO. Щоб активізувати дослідницьку діяльність дітей та підтримати інтерес до конструювання, доцільно використовувати в освітньому процесі метод проектів.
Як варіант можна реалізувати освітній проект «Мій дім, моя родина». При цьому діти не лише удосконалюють навички конструювання, будують різні будинки, проявляють свою фантазію і творчість, а й розширюють свої уявлення про місто, про різні види будівель у місті, закріплюють навички лічби, порівнюють будинки за висотою тощо.
Реалізуючи освітній проект «Осінні барви нашої природи», спостереження за природою восени вихованців можна перенести на створення різних конструкцій рослинного світу. У ході реалізації цього проекту діти закріплюють знання про різні породи дерев, сезонні зміни у рослинному світі, ознайомлюються з поняттям «баланс».
Можна також організувати освітній проект «Зоопарк», використовуючи тематичний набір конструктора LEGO SYSTEM «Тварини». Спочатку за допомогою цеглинок-DUPLO діти створюють конструкції тварин. Готуючись до цих занять, потрібно розробити схеми послідовних дій виконання моделей. Діти ознайомлюються з поняттями «схема послідовних дій» та «міцність конструкції», на набувають досвіду міцного скріплення деталей між собою.