План
- Нормативна база.
2. Завдання роботи на оздоровчий період.
3. Розвязання освітніх завдань підчас оздоровчого періоду.
1 червня розпочинається літній оздоровчий період у житті дошкільного закладу. Перш завсе звертаю увагу педагогів на нормативне забезпечення організації роботи ЗДО в літній оздоровчий період
Закон України «Про дошкільну освіту» (ст. 7, 24)
Положення про дошкільний навчальний заклад (п. 25)
Літній період особливо сприятливий для зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного розвитку, початку загартування дитячого організму, як у в повсякденному житті, так і спеціально організованого. Літню роботу з дітьми в закладі дошкільної освіти прийнято називати оздоровчою. Цим визначається її основна мета і завдання. Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей .
Основним пунктом в режимі дня є виконання комплексу фізкультурно-оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика та гімнастка після сну, фізкультурні заняття, розваги, спортивні свята, «доріжки здоров’я». Цим визначається її основна мета і завдання.
Завдання роботи дошкільного навчального закладу на оздоровчий період
- Спрямувати діяльність закладу дошкільної освіти на створення умов для ефективного оздоровлення дітей улітку шляхом упровадження у роботу елементів сучасних здоров’язбережувальних освітніх технологій.
- Організувати збалансоване, збагачене вітамінами харчування та раціональний питний режим.
- Створити умови для розширення, закріплення, удосконалення набутих впродовж навчальних року вмінь та навичок через залучення дітей до різних видів дитячої діяльності та шляхом ознайомлення з працею дорослих.
З метою забезпечення ефективного оздоровлення та повноцінного відпочинку дітей влітку, створення належних умов для освітньої, культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи під час літнього оздоровлення дітей в дошкільному закладі проводиться робота щодо оздоровлення дітей.
Літній період особливо сприятливий для початку загартування дитячого організму, як у повсякденному житті, так і спеціально організованого ( повітряні, сонячні ванни, водні процедури і т.д). Успіх всіх загартовуючих заходів забезпечується дотриманням основних принципів загартування: поступовості, систематичності та врахування індивідуальних особливостей кожної дитини.
Проведення літнього оздоровлення передбачає розв’язання освітніх завдань, що досягається організацією змістовної діяльності дітей.
Ранковий прийом дітей вихователям потрібно проводити на вулиці. В цей період проводяться бесіди і розмови з підгрупами та окремими дітьми, індивідуальна робота з дітьми, спостереження за об’єктами і явищами довкілля, дидактичні, рухливі (малої і середньої рухливості), конструкторсько-будівельні ігри, трудові доручення і чергування, різноманітна самостійна діяльність і т.п.
Після сніданку з дітьми проводиться організована навчально-пізнавальна діяльність у формі фронтальних, підгрупових, занять з різного спрямування: фізичного, пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного. Вихователями організовується праця дітей на ігрових майданчиках, квітнику, городі по догляду за рослинами.
При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти, фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.
Загартувальні процедури здійснюються на майданчиках з використанням виносного та стаціонарного обладнання (тіньові навіси, індивідуальні килимки, надувні басейни).
У літній час значна увага приділяється проведенню на свіжому повітрі ігор з піском, водою , повітрям, проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей, правил дорожнього руху, поведінки на вулиці, у транспорті, безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, воді, у лісі і т.п.
Літня пора сприяє активнішому контакту з природою через екскурсії, спостереження, дослідницько – пошукову роботу, проведенню народних ігор.
Повноцінний фізичний розвиток дітей є невід’ємною частиною освітньої роботи в дошкільному закладі, зокрема під час літнього-оздоровчого періоду
Одне з найважливіших завдань у роботі з охорони і зміцненні здоров’я дітей – це задовольнити природну потребу дітей у русі. Щоденні заняття з фізкультури є однією з основних форм фізичного виховання дошкільників. Використання ігрових прийомів навчання на цих заняттях сприяє формуванню у дітей стійкого інтересу до рухової активності. Саме ігровий характер рухів викликає позитивні емоції, які є найдієвішим мотивом для стимуляції рухової діяльності.
Літо – це пора змістовного та цікавого відпочинку для дітей будь-якого віку. Влітку педагоги можуть не тільки впроваджувати елементи сучасних педагогічних технологій, а й максимально застосовувати природні засоби – сонце, свіже повітря, воду. Природні чинники на лише сприяють оздоровленню дітей. Вони надають можливість педагогам перетворити освітній процес на цікаве, змістовне буття, наповнене іграми, розвагами, спостереженнями за об’єктами природи, працею, конкурсами, драматизаціями.
Надаю деякі поради по змістовному наповнення життєдіяльності дітей в оздоровчий період.
В рамках тематичного тижня «Милування рідною природою» вихователям потрібно проводити освітню – виховну роботу з ознайомлення дітей із змінами, які відбуваються в розвитку рослин та в житті комах влітку, використовуючи цікаві ігрові прийоми та вправи. Виховання інтересу до пошуково-дослідницької діяльності, формування екологічної компетентності дітей, виховання емоційно-доброзичливого ставлення до живої природи спонукає педагога до вибору таких форм роботи з вихованцями, що сприяють розвитку креативності та творчості у дітей. Якісна робота педагогічного колективу в літній оздоровчий період забезпечується використанням можливості інтегрувати завдання екологічного виховання, фізичного, пізнавального розвитку в різноманітні форми роботи.
Для забезпечення успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного навчального закладу з дітьми у другій половині дня організовуються трудова діяльність та спостереження . Протягом тижня з вихованцями проводити спостереження в квітнику, які мають пізнавальний характер.
Колективна праця на міні – городі – це те, що завжди зацікавлює дошкільнят, адже у процесі роботи виникає безпосереднє спілкування, яке спонукає дітей до надання допомоги одне одному, створює сприятливі умови для виховання доброзичливих стосунків.
Різноманітний живий світ моря завжди привабливий, несе з собою безліч таємниць і відкриттів. Завдяки організованій вихователями художній діяльності діти мають можливість уявити себе часткою природи, проявити свою творчість та фантазію під час малювання на асфальті.
Спілкування дітей між собою, яскраві кольори та підтримка дорослих визвають у дошкільнят радісний настрій та купу позитивних емоцій.
Провести різноманітні розваги«Ми – друзі тварин», спрямована на ознайомлення дітей зі світом тварин та виховання у них позитивного ставлення до братів наших менших. Під час заходу діти залюбки слухають вірші про тварин та відгадують загадки, усі разом вчать забавлянки про представників тваринного світу. Інсценізувати казкові ситуації, сюжети до яких діти мають придумували самі.Такі форми роботи з дітьми сприяють формуванню у дошкільників уявлення про види тварин, особливості їхнього життя та догляду за ними, вихованню турботливого ставлення до тварин, бажання допомагати їм.
Даний захід спрямований на розвиток у дітей багатої уяви та фантазії, умінню знайти приховані зв’язки та залежності, а також виховання інтересу до художніх творів, бажання приймати участь у спільних іграх.
Діти залюбки будуть згадували вірші, твори про літо, співати пісні та грати в дидактичні ігри.
Розвага «В гостях у казки». Дана розвага спрямована на розвиток творчих здібностей дошкільнят; казки сприяють пізнавальному розвитку дітей, виховують моральні почуття, впливають на уявлення особистості дитини, спрямовуючи розвиток бажань і вчинків малюків.
Розвага “Ми веселі малюки”. Діти із задоволення будуть приймати участь у рухливих іграх. Змагатися на швидкість та спритність, вчитися підтримувати та підбадьорювати один одного.
Підготувала завідувач О.П.Шрамченко