У ДНЗ №33 “Маринка” відзначається 01 березня Всесвітній день цивільної оборони з метою пропаганди знань про цивільну оборону і підняття престижу національних рятувальних служб.
СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ТА ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ В ДНЗ
Батьки, вихователі повинні пам’ятати, що від їх правильних дій і поведінки залежить життя та здоров’я наших дітей як у повсякденному житті, так і в умовах надзвичайних ситуацій.
Важливим етапом роботи цивільного захисту в дошкільному навчальному закладі є „Тиждень безпеки дитини”. Адже саме під час його проведення можна побачити реальну готовність учасників педагогічного процесу до дій в умовах надзвичайної ситуації.
Головна мета цього заходу – практично закріпити у пам’яті дітей зміст отриманих знань та формувати навички правильної поведінки в екстримальних ситуаціях.
У дошкільному навчальному закладі створено систему організації безпеки життєдіяльності дітей та цивільного захисту, яка оптимально доповнила загальний процес. Одне із провідних завдань системи – навчити дітей відповідати за власне і чуже життя та здоров’я, впевнено почуватися у будь-яких ситуаціях і приходити на допомогу іншим.
Роботу з реалізації визначених завдань ми здійснюємо за такими напрямками:
– ведення документації;
– робота з педагогами;
– робота з дітьми;
– робота з батьками вихованців.
– план цивільного захисту дошкільного навчального закладу;
– перелік пакету документів: Закон України „Про цивільну оборону України” від 03.02.1993 р. № 2974-ХІІ (зі змінами і доповненнями); Закон України „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру” від 08.06.2000 р. № 2402-ІІІ (зі змінами і доповненнями); Закон України „Про охорону дитинства” від 26.04.2001 № 2402-ІІІ (зі змінами і доповненнями); Закон України „Про дошкільну освіту” від 11.07.2011 № 2628-ІІІ (зі змінами і доповненнями); Постанова Кабінету Міністрів України „Про затвердження комплексної програми запобігання дорожньо-транспортного, побутового і дитячого травматизму, інших нещасних випадків невиробничого характеру” від 03.01.1996 № 5; Наказ Міністерства з надзвичайних ситуацій України „Про порядок здійснення підготовки населення на підприємствах, установах, організаціях до дій при виникненні надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру” від 23.04.2001 № 97.; Наказ начальника цивільної оборони Міністерства освіти і науки України „Про затвердження Положення про функціональну підсистему „Освіта і наука України” Єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру” від 17.01.2002 № 27.
– план дій ДНЗ у режимі повсякденної діяльності з питань запобігання надзвичайним ситуаціям; у режимах підвищеної готовності, надзвичайного стану;
– перелік рятувально-евакуаційних заходів під час виникнення надзвичайних ситуацій.
ОРГАНІЗАЦІЯ „ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ”
Підсумки роботи з безпеки життєдіяльності дітей та захисту підбиваються наприкінці навчального року під час „Тижня безпеки дитини”, мета якого:
– перевірити засвоєння дітьми знань про поведінку надзвичайних ситуацій;
– допомогти дітям засвоїти певні навички та вміння користуватися засобами індивідуального захисту в умовах надзвичайної ситуації;
– удосконалити теоретичні знання та практичні вміння педагогічних працівників дошкільного закладу щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій;
– поліпшити якість освітньої роботи з дітьми з тої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях;
– пропгандувати педагогічний досвід щодо організації запобігання надзвичайним ситуаціям та реагування на них.
Державна служба України з надзвичайних ситуацій попереджає громадян про своєчасне інформування щодо виявлення вибухових пристроїв.
Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхніхарактерні ознаки:
– предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
– наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
– наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
– наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;
– предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці.
Категорично забороняється:
– торкатися предмету і пересувати його;
– користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
– заливати його рідинами, засипати ґрунтом або чимось його накривати;
– торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.