Консультація «Доріжка здоров’я на території закладу дошкільної освіти»

Тип консультації: груповий

Підвищити рухову активність протягом дня, збагатити їхній руховий досвід дає змогу доріжка здоров’я. Обладнати її можна, якщо територія закладу дошкільної освіти велика або поряд є ліс чи парк.

Доріжка здоров’я – це спеціально обладнана траса, призначена для ходьби, бігу й виконання вправ на тренажерах. Ними служать: стовбури повалених дерев, шини колес різного ді­аметру, пеньки, відшліфовані дошки та колоди, металеві драбинки тощо. Довжину такої доріжки педагоги визначають самостійно. Траса може бути прямою, у формі кола або літери «S».

За можливості снаряди та спортивне обладнання ліпше згрупувати у станції. Таких станцій не обов’язково робити багато, головне – аби вони були привабливими й доступними для дітей вмі­щувати станції ліпше в певній послідовності – згідно з методичні вимогами до зміни фізичних навантажень та їх впливу на різні м’язів. Кожну станцію доцільно назвати, приміром, «Станція витривалих», «Станція бігунів», «Станція сміливих», «Станція грацій тощо (див. Додаток).

На доріжці здоров’я можна проводити тренувальні фізкультурні заняття, заняття за інтересами, ранкову гімнастику, фізкультурні розваги тощо. Якщо доріжка обладнана на території дитячого садка вона може стати зоною для самостійної рухової діяльності дошкільників.

Навантаження на доріжці здоров’я слід збільшувати поступо­во. Не обов’язково проходити всі станції за одне заняття. Під час виконання вправ дорослий має страхувати дітей.

На доріжці здоров’я зручно займатися невеликими підгрупами. Наприклад, з однією підгрупою на певній станції займається інструктор з фізкультури, а другу підгрупу на сусідній станції тренує вихователь. За 8-10 хв. діти міняються місцями, а відтак переходять до наступних станцій.

Отже, якісна підготовка й організація фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти в літній оздоровчий період залежить від ско­ординованих дій колективу закладу. Лише об’єднавши зусилля, пра­цівники можуть створити сприятливі умови для рухової активності вихованців, використання різних форм фізичного виховання і загартувальних заходів. При цьому важливо вміло поєднувати обов’язкові для всіх заходи із тими, під час яких кожна дитина може проявити самостійність і творчість.

Опис діяльності дітей на станціях доріжки здоров’я

 Станція бігунів

На цій станції діти можуть вдосконалювати техніку ходьби та бігу, влаштовувати фізкультурні розваги та змагання. На початку та в кінці навчального року на станції можна провести діагностику фізичного розвитку до­шкільників.

Станція витривалих

На станції розміщені кілька пар лав: одна вища, а друга нижча. За допомогою лав діти можуть виконувати різні вправи.

В. п.: лежачи на животі на вищій лаві, носочки під нижчою лавою; руки можуть бути в різних положеннях: у сторони, за головою, на поясі.

1 — підняти тулуб;

2 — повернутися у в. п.

Станція граційних

На цій станції розміщені в ряд кілька колод. Діти можуть по них ходити й повзати в різні способи. На цій станції вони вчаться утримувати рів­новагу, правильну поставу.

Приклади завдань:

  • ходьба по колоді, руки в сторони; ступаючи, п’ятою однієї ноги торкатися паль­ців другої ноги;
  • ходьба приставним кроком правим і лівим боком, руки за спиною;
  • ходьба з предметом – м’ячем, гімнастичною палицею, шишками, мішечками з піском тощо. Можна змінювати положення рук на кожен крок;

Станція сміливих

До дерев на різній висоті прикріплені за один кінець колоди. На цій станції діти вправляються у ходьбі по похилій площині. Вони піднімаються і спускаються по похилому дереву в різні способи: боком, прямо, спиною вперед, змінюючи положення рук тощо. Дорослі обов’язково страхують дітей.

Станція спритних

На цій станції слід обладнати смугу перешкод. Вона може складатися із колоди, шин, укопаних у землю горизонтально або вертикально, пеньків, воріт із металевих дуг тощо. Через ворота можна перестрибувати, підлізати

під ними тощо. По колоді – йти, утримуючи рівновагу, або перестрибувати вправо-вліво. Завдання діти виконують потоковим способом, дотримуючись дистанції – не менше 1 м.

Станція влучних

На деревах на різній висоті розвішані дерев’яні чи металеві обручі або кільця. Діти вчаться метати м’яч або мішечки з піском лівою та правою руками в різні способи у вертикальну чи горизонтальну ціль. Такі вправи розвивають влучність, окомір, спритність.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *