This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 32.50 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Консультація «Використання LEGO-конструювання в освітньому процесі ЗДО»

Тип консультації: груповий

План

  1. Робота з конструктором LEGO Education.
  2. Тематичні набори LEGO Education.
  3. Використання методу проектів у конструктивній діяльності.

Діти – природжені конструктори, дослідники і винахідники. Ці закладені природою задатки найшвидше реалізуються й удосконалюються у конструюванні. Адже саме у цьому виді діяльності діти мають необмежену можливість вигадувати і створювати свої побудови, конструкції, проявляючи зацікавленість, кмітливість і творчість. Вони на власному досвіді пізнають конструктивні властивості окремих деталей, можливості їх з’єднання, комбінування, оформлення. При цьому кожна дитина творить як дизайнер, засвоюючи під час творчого конструювання закони гармонії і краси.

Конструктори LEGO – це цікавий матеріал, що стимулює дитячу фантазію, уяву і допомагає формувати моторні навички. Проте, хоча конструктори цього виду досить поширені та широко використовуються в освітній діяльності закладів дошкільної освіти, теоретичні аспекти роботи з LEGO донині опрацьовано недостатньо.

Робота з конструктором LEGO Education – це інноваційна технологія різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. А ще – незамінний матеріал для стимуляції творчої діяльності дітей, адже вони люблять фантазувати, будувати та гратися.

У липні 2010 року відбулося підписання Меморандуму між Міністерством освіти і науки України та  LEGO FOUNDATION у межах Програми Сприяння освіті.

Тематичні набори LEGO Education

Тематичні набори LEGO Education для дітей дошкільного віку містять не лише деталі для конструювання, а й фігурки тварин, чоловічків, рослин тощо. Для кожного віку розроблено зручні за розміром деталі:

  • великі (DUPLO) – для малюків від 1,6 до 5 років;
  • дрібні (SYSTEM) – для дітей старшого дошкільного віку.

Також до наборів LEGO Education додаються тематичні картки із зображенням моделей, які можна побудувати з елементів цього набору.

Конструювання – це діяльність, що має моделюючий характер. Засоби наборів LEGO Education дають змогу дитині моделювати навколишній простір у найістотніших рисах і відношеннях. Така специфічна спрямованість своєрідно впливає на психічний розвиток дітей дошкільного віку, поступово сприяючи розвитку у них дрібної моторики, концентрації уваги, пам’яті та творчої уяви.

У роботі з наборами LEGO Education можна керуватися Програмою розвитку конструктивних здібностей у дітей дошкільного віку «Лего-конструювання» Тетяни Пекккер. Така робота сприяє формуванню у дітей позитивної мотивації до конструктивної діяльності, забезпечує активне включення дітей у процес гри, створює основу для формування навичок учбової діяльності.

Використання методу проектів у конструктивній діяльності

Роботу з дітьми п’ятого року життя можна починати, створюючи нескладні конструкції з деталей LEGOконструктора серії DUPLO. Щоб активізувати дослідницьку діяльність дітей та підтримати інтерес до конструювання, доцільно використовувати в освітньому процесі метод проектів.

Як варіант можна реалізувати освітній проект «Мій дім, моя родина». При цьому діти не лише удосконалюють навички конструювання, будують різні будинки, проявляють свою фантазію і творчість, а й розширюють свої уявлення про місто, про різні види будівель у місті, закріплюють навички лічби, порівнюють будинки за висотою тощо.

Реалізуючи освітній проект «Осінні барви нашої природи»,  спостереження за природою восени вихованців можна перенести на створення різних конструкцій рослинного світу. У ході реалізації цього проекту діти закріплюють знання про різні породи дерев, сезонні зміни у рослинному світі, ознайомлюються з поняттям «баланс».

Можна також організувати освітній проект «Зоопарк», використовуючи тематичний набір конструктора LEGO SYSTEM «Тварини». Спочатку за допомогою цеглинок-DUPLO діти створюють конструкції тварин. Готуючись до цих занять, потрібно розробити схеми послідовних дій виконання моделей. Діти ознайомлюються з поняттями «схема послідовних дій» та «міцність конструкції», на набувають досвіду міцного скріплення деталей між собою.  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *