Консультація для педагогів «Конструюємо казку з LEGO»

З огляду на те, що провідною діяльністю дітей дошкільного віку є гра, а одним з основних психічних новоутворень – уява, пропонуємо поєднати казку з грою. Загально відомо, що одним з найулюбленіших занять дітей дошкільного віку є конструювання. Це не лише гра, а й важливий чинник розвитку дітей. Під час конструювання у них розвивається не лише зорове сприйняття навколишнього світу, а й уміння планувати свою діяльність, контролювати її, докладати вольових зусиль для досягнення відповідного результату. LEGO- конструктор – це яскравий ігровий засіб, що допомагає привернути увагу дітей до казки, навчити слухати і розуміти.

Даний конструктор був обраний не випадково, тому що LEGO – яскравий, барвистий, поліфункціональний матеріал, який має великі можливості для пошукової діяльності дітей.

Конструктор LEGO має переваги в порівнянні з металевим і дерев’яним:

  1. Різноманітність – велика кількість деталей: цеглинки, кубики, фігурки людей і тварин.
  2. Своєрідність кріплень: кріплення відбувається майже без фізичних зусиль, але досить міцно: споруди мобільні, стійкі.
  3. Деталі міцні, легкі, яскраві, не травматичні, привертають увагу дітей.
  4. Свобода у виборі матеріалу, сюжету, оригінального використання деталей.
  5. Розвиток мовлення, що особливо актуально для дітей з порушеннями мови.

Використовуючи  LEGO-конструктор, Ви, колеги, надихнете дітей на засвоєння моральних принципів казок, допоможете розширити знання про довкілля та задовольните потребу у конструюванні, адже казки та ігри ніколи не набридають дітям. LEGO-конструкції є чудовим стимулом і предметною опорою для складання невеликих казок. Відтворення казкових дій сприяє зосередженню уваги, розвитку уяви, вмінню планувати та творчо втілювати у спорудах те, що замислили. Пограйте разом з дітьми у конструктивні ігри: «Побудуй новий будинок для трьох поросят», «Друзі для Колобка», «Автомобіль для Попелюшки».

Конструкції з LEGO є гарним матеріалом для театралізованих ігор, в яких ігрові дії обумовлені сюжетом і змістом обраного літературного твору, казки, а також елементами творчості.

Найчастіше основою ігор-театралізацій є народні казки: «Ріпка», «Колобок», «Рукавичка» та ін. У дитини з’являється можливість створити власний образ колобка або вовка, наділити свій персонаж тими якостями, якими він забажає. Природно, що дітям необхідна допомога педагога в оволодінні не тільки  театралізованою грою, а й у створенні LEGO-персонажа. Для цього використовуються методи показу іграшки, картинки, надання цілеспрямованої допомоги, бесіда.

Згодом діти починають створювати цікаві споруди і декорації, передаючи своє ставлення до них, вибирають різні LEGO-елементи для окремих частин тіла героїв, підкреслюючи їх індивідуальні якості. Наприклад, в роботі над образом вовка з казки «Колобок» дитина використовує цеглинки і кубики синього кольору. Вовк вийшов не злий, а добрий. На запитання: «Чому в тебе такий добрий вовк?» дитина відповідає: «А він колобка не з’їв!»

В іншому випадку дві дитини створюють макети дерев для декорації: одна дитина прикріпила гілки LEGO-цеглинки в різні боки і споруда вийшла тривимірною, інша – зробила крону, що нагадує трикутник зі зрізаною верхівкою.

Театралізовані ігри зі створеними LEGO-персонажами дуже подобаються дітям: вони створюють умови для розвитку мовлення, творчості, сприятливо впливають на емоційну сферу дитини. І народжуються казки: Жила була коробка… Так починається казка про деталі конструктора LEGO. Потім казка «Де ми будемо жити?» – про те, як правильно скріплювати деталі.

Казки «Як зібрати машину», «Як зробити жирафу», де відбувається показ і коментування дій з LEGO- елементами.

Казки «Доброго ранку!», «Хто як подає голос», «На добраніч!». Заключна казка про те, що треба прибирати всі деталі конструктора на місце.

Казки допомагають формуванню у дітей життєвого досвіду, знань про навколишній світ, викликають цікаві задуми, розвивають уяву. Герої казки, виконані своїми руками, допомагають дитині розкрити свої індивідуальні особливості. LEGO сприяє баченню світу у всіх його барвах, що формує розвиток дитини.

Конструюючи за словесним описом і за допомогою наочного матеріалу, діти вчаться справлятися зі складними, поетапними конструкціями. Вибір конструктивної задачі визначається ігровою проблемною ситуацією: придумуванням героїв і театралізацією LEGO-казки. Але спочатку педагогу доцільно викликати дитячу цікавість до даного процесу – самому придумати декілька маленьких казок і запропонувати дітям їх обіграти. Так як самі елементи і тим більше з’єднані деталі можуть з легкістю перетворюватися у що завгодно (будинок людини, замок, печеру), на очах у дітей оживає казка.

Дітям дуже подобається придумувати своїх казкових героїв, адже це неодмінно призведе до придумування власного сюжету і обігрування його в години дозвілля, об’єднуючись, показувати свою виставу одноліткам.

Використання конструктора LEGO в театралізованій діяльності сприяє наступному:

  1. Створенню умов для розвитку творчої активності дітей (розвитку здібностей, спонуканню до імпровізації засобами міміки, інтонації).
  2. Забезпечує умови для взаємозв’язку театралізованої діяльності з іншими видами діяльності у єдиному творчому процесі (конструювання, дозвілля, музичні заняття).
  3. Сприяє самореалізації кожної дитини та створенню сприятливого мікроклімату, поваги до особистості маленької людини.

Отже, за допомогою використання конструкторів LEGO театралізована діяльність дітей стає більш цікавою, розвивається інтелектуальний і творчий потенціал дітей, самостійність виконання і передачі образу казкових персонажів, взаємодія в колективі і узгодження, уява, мовлення, а також особистісні якості.

 

Вихователь Лариса Борисова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

thirteen + seven =