Консультація для педагогів “Евакуація-алгоритм дій”

План

1. Алгоритм дій педагога при евакуації до укриття

2.Алгоритм дій при «замінуванні»

                 Алгоритм дій педагога при евакуації до укриття 

Дії педагога під час оголошення повітряної тривоги мають бути автоматичними й добре продуманими. Адже освітянин несе відповідальність не тільки за своє життя, а й за життя вихованців.

Як евакуювати дітей під час занять

  1. Під час повітряної тривоги потрібно діяти швидко, тому речі треба складати так, щоб їх можна було швидко зібрати та попрямувати до сховища.
  2. Зупиніть роботу, повідомте дітей про загрозу та спокійно згуртуйте їх. Надішліть батькам повідомлення про переміщення до укриття.
  3. Необхідно організувати пересування від групи до укриття та швидко залишити приміщення.
  4. Прямуйте до укриття шляхом, узгодженим з адміністрацією закладу. Керуйтеся планом евакуації.
  5. Під час пересування, вихователь має очолювати колону дітей, помічник вихователя йти останнім.
  6. Подбайте про евакуацію дітей із особливими освітніми потребами за заздалегідь узгодженим алгоритмом.
  7. Після евакуації відповідальні особи мають перевірити, чи не залишилося людей у будь-якому приміщення закладу. Після контролю відповідальні особи приєднуються до інших в укритті.

Що робити під час перебування в укритті

  1. Відповідальні особи повинні допомогти вихованцям швидко та спокійно зайняти місця.
  2. В укритті перевірте дітей за списком, переконайтеся, що всі малята на місці. Якщо когось немає, не шукайте дітей самі, а відразу повідомте адміністрацію.
  3. В укритті вихователь має допомогти діткам пристосуватися до ситуації, подолати страх і хвилювання.
  4. Можна організувати прості активності, залежно від розміру укриття та кількості дітей. Якщо можливо — продовжіть заняття.
  5. Перебувайте з дітьми в укритті до завершення сигналу тривоги.
  6. Вимушена евакуація з укриття проводиться у таких випадках:
  • пошкодження споруди, що виключає подальше перебування людей в ній;
  • затоплення споруди, пожежі та утворення небезпечної концентрації шкідливих газів;
  • відчутного браку повітря.

Батьки мають підготувати для дитини тривожний рюкзак. У ньому треба зібрати все необхідне на час перебування в укриттях.

Алгоритм дій при «замінуванні»: що робити

Після повідомлення про «замінування» від знань і навичок педагога залежить не тільки їхнє життя, а й життя дітей, які у цей час перебувають поруч.

Через щоденні повідомлення про замінування учбових закладів, хвиля яких сколихнула Україну останнім часом, евакуація є основним способом захисту під час загрози або виникнення надзвичайної ситуації.

Педагоги, прослухавши інформацію про необхідність евакуації, виконують розпорядження завідувача, вихователя-методиста, заступника завідувча господарства та під їх керівництвом організовано, спокійно і без паніки залишають приміщення.

Під час оголошення наказу про евакуацію з закладу освіти потрібно:

  • визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони у найкоротший строк;
  • ліквідувати умови, які сприяють виникненню паніки. З цією метою працівникам закладів та установ не можна залишати дітей без нагляду;
  • дітей раннього та молодшого віку слід евакуювати першочергово;
  • у зимовий час на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей раннього та молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши у ковдри або інші теплі речі;
  • ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування у небезпечній зоні дітей;
  • виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі.

Правила евакуації для дітей:

  • не говори – щоб чути вихователя;
  • не біжи – щоб не постраждати;
  • не штовхайся – щоб не постраждали інші;
  • не повертайся – щоб залишатися в безпеці.

 

Правила евакуації для педагогів:

  • евакуація здійснюється за відповідним звуковим сигналом, який, у разі потреби, активує адміністрація або відповідальна особа;
  • перевірте безпечність маршруту для евакуації;
  • під час переміщення вихователь очолює колону, а помічник вихователя замикає колону дітей;
  • евакуація здійснюється до певного визначеного місця, вказаного працівниками правоохоронних органів чи служби надзвичайних ситуацій. У будь-якому разі безпечне місце перебування дітей та освітян не може бути ближче, ніж за 300 метрів до будівлі. Уникайте перебування дітей біля високих дерев чи білбордів;
  • після прибуття на визначене місце перевірте наявність усіх дітей за списком;
  • якщо небезпечні умови зникли, здійсніть зворотну евакуацію назад до групових приміщень, дотримуючись тих самих правил.

Дехто з батьків чи освітян ставляться до повідомлень про «замінування», як до недолугих жартів, проте поліція змушена реагувати на кожен виклик з усією відповідальністю та серйозністю.

Незадоволеним освітянам і батькам варто пам’ятати відоме прислів’я: «Попереджений – значить озброєний». Ніколи не недооцінюйте небезпеку.

Підготувала завідувач ДНЗ                                                                                                         Олена ШРАМЧЕНКО

                

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

seven + one =