На допомогу вихователям

Картотека дидактичних ігор, методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми тощо).

Згідно Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН від 01.10.2012р. № 1059, до складу обов’язкової документації педагогів ДНЗ ввійшла картотека дидактичних ігор та методичних розробок (конспектів різних видів роботи з дітьми).

Словник:

Картотека – систематизоване зібрання карток, що містять довідкові чи облікові відомості // Сукупність карток, що містять облік матеріалів, готової продукції, товарів, засобів виробництва тощо.

Каталог – список, перелік книжок, рукописів, картин тощо, складений у певному порядку, щоб полегшити їх розшук.

Картотеку дидактичних ігор, методичних розробок можна формувати за будь-яким принципом залежно від потреб дошкільного закладу.

Картотека методичних та дидактичних матеріалів, має складатися з назви матеріалу та анотації або короткого змісту.

Для забезпечення вільного доступу та швидкого орієнтування у наповненні методичного кабінету всі матеріали краще групувати за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти.

Доцільність створення картотеки ігор

  1. Створення системи дидактичних ігор, що використовуються у певній групі.
  2. Визначення «прогалин» у використанні дидактичних ігор із певних розділів.
  3. Забезпечення системності у плануванні ігрової діяльності за тематичними блоками.
  4. Використання матеріалів картотеки у процесі:

 перспективного та календарного планування;

 здійснення індивідуальної роботи з дітьми із певних розділів;

 проведення діагностувального обстеження дітей.

Покроковий механізм створення картотеки дидактичних ігор

  1. Переписати (або зразу надрукувати) назви настільно-друкованих ігор, що є у наявності на момент створення картотеки.
  2. Визначитися з метою (варіантами), матеріалом та форматом проведення гри.
  3. Окреслити на перспективу, які ігри потрібно або можна ще зробити.
  4. Оформити запис на аркушах у таблицю або в інший спосіб із запропонованих варіантів.
  5. Засобом вивчення методичної літератури визначити і оформити записом словесні ігри та ігри з предметами, що використовуватимуться протягом року з дітьми відповідної вікової групи.
  6. Оформити матеріали у папку з підписом «Картотека дидактичних ігор для

____ групи вихователя ____(ПІБ)».

  1. Зберегти (!) файловий документ у комп’ютері (на диску, флешці) з метою економії власного часу при складанні каталогу на наступну вікову групу.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Орієнтовний приклад оформлення картотеки дидактичних ігор

Форма 1

Розділ програми _______________________

Назва гри Вид гри Мета Матеріал Формат

гри

Примітка:

Види дидактичної гри: ігри з предметами, настільно-друковані, словесні.

Ігри з предметами та словесні вказуються ті, що використовуються (у різних варіаціях) у кожному тематичному блоці)

Мета: ставиться дидактична мета (наприклад, навчити дітей класифікувати диких і свійських тварин, називати групи тварин узагальнюючими словами).

Формат гри: колективна, групова, парна, індивідуальна (або групова + індивідуальна).

Форма 2.

Назва гри ______________

Розділ програми__________________ (може бути декілька)

Завдання: __________________ (якщо багатофункціональна гра – декілька завдань)

Варіант гри (ускладнення) ____________________

Обладнання _________________

Форма проведення ________________

Форма 3.

Тематичний блок _______________

Вид гри (настільна, словесна, гра з предметами)

 

Назва гри Мета Матеріал Формат

гри

 

 

Форма 4.

  1. Багатофункціональні дидактичні ігри:

Назва __________

Матеріал _______________

Варіант гри ____________

Мета: __________

Варіант гри ____________

Мета: __________

Варіант гри ____________

Мета: __________

  1. Ігри за певними розділами:

Назва __________

Мета: __________

Матеріал _______________

Примітка: обрана вами форма картотеки (з 4 запропонованих або власна) може бути подана як у таблиці, так і у тексті. Вибір – за вами.

Використаний матеріал з сайту :https://nvkdnz10.varashosvita.rv.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

шістнадцять − 6 =