Консультація для педагогів «Як налагодити взаємодію з батьками щодо літнього оздоровлення дошкільників»

Тип консультації: груповий

План

1. Вивчення запитів батьків від літнього оздоровлення дітей.

2. Організація просвітницьких заходів в літній період.

3. Використання особистісно орієнтованого підходу.

4. Залучення батьків до фізкультурно-оздоровчої роботи влітку.

Багаторічний досвід роботи дитячих садків доводить, що ефективність зміцнення та збереження здоров’я дошкільників залежить від злагодженої взаємодії педагогів і батьків. Тому питання, як налагодити таку взаємодію завжди на часі. Для того щоб домогтися єдності інтересів та переконань батьків і педагогів, необхідна спеціальна цілеспрямована робота з кожною родиною.

Вивчіть запити батьків щодо літнього оздоровлення дітей.

Для того щоб розуміти, чого очікують батьки від оздоровлення дітей в закладі дошкільної освіти влітку, проведіть анкетування. З’ясуйте, яким засобам батьки надають перевагу в оздоровленні дітей, чи проводять вдома загартувальні процедури, чи дотримують розпорядку дня тощо. Поцікавтеся в батьків, як організований руховий режим дитини вдома: скільки часу вона перебуває на свіжому повітрі, чи грає в рухливі/спортивні ігри, як швидко дитина втомлюється тощо.

Також поцікавтеся, чи є в дитини противопоказання до проведення певних загартувальних процедур.

Опрацюйте результати анкетування та складіть план взаємодії з батьками щодо оздоровлення дітей у літній період.

Організуйте просвітницькі заходи в літній період.

Результат фізичного розвитку і зміцнення здоров’я дітей може бути успішним лише за умови, якщо педагоги і батьки стануть рівноправними партнерами. В основі такої взаємодії має бути єдність:

– прагнень та інтересів, поглядів на освітній процес;

– цілей та завдань щодо розвитку дітей;

– шляхів досягнення очікуваних результатів.

Як засвідчує практика, батьки дошкільників часто не мають достатніх знань про те, як правильно зміцнювати здоров’я дітей. Тому організуйте в закладі дошкільної освіти низку просвітницьких заходів. Приміром, проведіть тренінг, під час якого батьки вихованців потренуються використовувати різні прийоми та методи оздоровлення дітей, зокрема фізичні вправи, дихальну гімнастику, масаж, загартувальні процедури тощо. Також ознайомте батьків з окремими нетрадиційними методами оздоровлення дитячого організму — фітотерапією, ароматерапією, музикотерапією тощо.

Під час семінару-практикуму розкажіть батьками про основні здоров’язбережувальні технології, які педагоги впроваджують у роботу з дітьми. Продемонструйте відеофрагменти занять з використанням зазначених технологій, а також надайте батькам рекомендації, як використовувати елементи цих технологій у домашніх умовах.

Організуйте круглий стіл за участю медичних працівників та обговоріть основні проблеми оздоровлення та фізичного розвитку дошкільників. За можливості запросіть фахівців різних медичних галузей, які нададуть батькам і педагогам рекомендації, як поліпшити стан здоров’я дітей. Організовуйте такі зустрічі в дистанційному форматі, щоб долучитися до них мали змогу більшість батьків.

Окремо підготуйте для батьків роздаткові матеріали, що містять інформацію про особливості загартування та оздоровлення дітей у літній період.

Використовуйте особистісно орієнтований підхід.

Будь-які форми роботи будуть ефективними лише за умови найбільш сприятливого індивідуального стилю взаємин з кожною родиною. Важливо, щоб педагоги враховували особливості оздоровлення дитини вдома, рівень її фізичного розвитку та стан здоров’я. Тому доцільно впровадити в роботу дитячого садка індивідуальні програми формування та зміцнення здоров’я кожної дитини.

Розробляє індивідуальну програму зміцнення здоров’я сестра медична закладу дошкільної освіти спільно з вихователем та інструктором з фізкультури. Під час створення програми враховують:

– результати медичного обстеження дитини, яке проводять напередодні літнього періоду;

– особливості фізичного розвитку дитини в сім’ї;

– біоритмічні особливості дитини.

Індивідуальну програму формування та зміцнення здоров’я дитини обов’язково погодьте з батьками. Відтак надайте їм рекомендації, як організувати оздоровчу роботу з дітьми вдома.

Залучайте батьків до фізкультурно-оздоровчої роботи.

Сьогодні в роботі з родинами вихованців ми часто використовуємо вираз «включення батьків», тобто залучення їх до активної участі в роботі дитячого садка. Тож нагадайте батькам, що вони — безпосередні учасники освітнього процесу й мають цікавитися методами навчання та виховання їхніх дітей, брати участь у різноманітних заходах. Так для батьків і дітей у літній період можна організувати:

– сімейні клуби за інтересами — «Хочеш бути здоровим — загартовуйся», «Краса та здоров’я», «Здорове харчування» тощо;

– мініпоходи на природу з метою підвищення рухової активності, удосконалення рухових навичок, розучування нових рухливих ігор;

– фотовиставки на кшталт «Як ми займаємося фізкультурою», «Ми любимо спорт», «Ми — туристи»;

– тематичні бесіди «Мої улюблені рухливі ігри», «Ігри маминого і татового дитинства»;

– відеочеленджі «Наша улюблена руханка», «Ранкова гімнастика в родинному колі» тощо.

Формат і зміст заходів обирайте залежно від особливостей діяльності закладу дошкільної освіти та рівня активності батьків.

Отже, у результаті активної взаємодії педагогів з родинами вихованців у батьків формується розуміння процесів розвитку, які відбуваються з їхньою дитиною. Це дає змогу батькам ефективніше розв’язувати завдання, пов’язані зі зміцненням здоров’я дітей. Окрім того, спільна діяльність батьків з дітьми протягом дошкільного дитинства сприяє підвищенню якості освіти та реалізації потенційних можливостей кожної дитини.

Підготувала: вихователь-методист

Наталія ГАРБУЗОВА

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

twenty − seventeen =