План
1. Алгоритм дій педагога при евакуації до укриття
2.Алгоритм дій при «замінуванні»
Алгоритм дій педагога при евакуації до укриття
Дії педагога під час оголошення повітряної тривоги мають бути автоматичними й добре продуманими. Адже освітянин несе відповідальність не тільки за своє життя, а й за життя вихованців.
Як евакуювати дітей під час занять
- Під час повітряної тривоги потрібно діяти швидко, тому речі треба складати так, щоб їх можна було швидко зібрати та попрямувати до сховища.
- Зупиніть роботу, повідомте дітей про загрозу та спокійно згуртуйте їх. Надішліть батькам повідомлення про переміщення до укриття.
- Необхідно організувати пересування від групи до укриття та швидко залишити приміщення.
- Прямуйте до укриття шляхом, узгодженим з адміністрацією закладу. Керуйтеся планом евакуації.
- Під час пересування, вихователь має очолювати колону дітей, помічник вихователя йти останнім.
- Подбайте про евакуацію дітей із особливими освітніми потребами за заздалегідь узгодженим алгоритмом.
- Після евакуації відповідальні особи мають перевірити, чи не залишилося людей у будь-якому приміщення закладу. Після контролю відповідальні особи приєднуються до інших в укритті.
Що робити під час перебування в укритті
- Відповідальні особи повинні допомогти вихованцям швидко та спокійно зайняти місця.
- В укритті перевірте дітей за списком, переконайтеся, що всі малята на місці. Якщо когось немає, не шукайте дітей самі, а відразу повідомте адміністрацію.
- В укритті вихователь має допомогти діткам пристосуватися до ситуації, подолати страх і хвилювання.
- Можна організувати прості активності, залежно від розміру укриття та кількості дітей. Якщо можливо — продовжіть заняття.
- Перебувайте з дітьми в укритті до завершення сигналу тривоги.
- Вимушена евакуація з укриття проводиться у таких випадках:
- пошкодження споруди, що виключає подальше перебування людей в ній;
- затоплення споруди, пожежі та утворення небезпечної концентрації шкідливих газів;
- відчутного браку повітря.
Батьки мають підготувати для дитини тривожний рюкзак. У ньому треба зібрати все необхідне на час перебування в укриттях.
Алгоритм дій при «замінуванні»: що робити
Після повідомлення про «замінування» від знань і навичок педагога залежить не тільки їхнє життя, а й життя дітей, які у цей час перебувають поруч.
Через щоденні повідомлення про замінування учбових закладів, хвиля яких сколихнула Україну останнім часом, евакуація є основним способом захисту під час загрози або виникнення надзвичайної ситуації.
Педагоги, прослухавши інформацію про необхідність евакуації, виконують розпорядження завідувача, вихователя-методиста, заступника завідувча господарства та під їх керівництвом організовано, спокійно і без паніки залишають приміщення.
Під час оголошення наказу про евакуацію з закладу освіти потрібно:
- визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони у найкоротший строк;
- ліквідувати умови, які сприяють виникненню паніки. З цією метою працівникам закладів та установ не можна залишати дітей без нагляду;
- дітей раннього та молодшого віку слід евакуювати першочергово;
- у зимовий час на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей раннього та молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши у ковдри або інші теплі речі;
- ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування у небезпечній зоні дітей;
- виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі.
Правила евакуації для дітей:
- не говори – щоб чути вихователя;
- не біжи – щоб не постраждати;
- не штовхайся – щоб не постраждали інші;
- не повертайся – щоб залишатися в безпеці.
Правила евакуації для педагогів:
- евакуація здійснюється за відповідним звуковим сигналом, який, у разі потреби, активує адміністрація або відповідальна особа;
- перевірте безпечність маршруту для евакуації;
- під час переміщення вихователь очолює колону, а помічник вихователя замикає колону дітей;
- евакуація здійснюється до певного визначеного місця, вказаного працівниками правоохоронних органів чи служби надзвичайних ситуацій. У будь-якому разі безпечне місце перебування дітей та освітян не може бути ближче, ніж за 300 метрів до будівлі. Уникайте перебування дітей біля високих дерев чи білбордів;
- після прибуття на визначене місце перевірте наявність усіх дітей за списком;
- якщо небезпечні умови зникли, здійсніть зворотну евакуацію назад до групових приміщень, дотримуючись тих самих правил.
Дехто з батьків чи освітян ставляться до повідомлень про «замінування», як до недолугих жартів, проте поліція змушена реагувати на кожен виклик з усією відповідальністю та серйозністю.
Незадоволеним освітянам і батькам варто пам’ятати відоме прислів’я: «Попереджений – значить озброєний». Ніколи не недооцінюйте небезпеку.
Підготувала завідувач ДНЗ Олена ШРАМЧЕНКО