Картотека дидактичних ігор, методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми тощо).
Згідно Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН від 01.10.2012р. № 1059, до складу обов’язкової документації педагогів ДНЗ ввійшла картотека дидактичних ігор та методичних розробок (конспектів різних видів роботи з дітьми).
Словник:
Картотека – систематизоване зібрання карток, що містять довідкові чи облікові відомості // Сукупність карток, що містять облік матеріалів, готової продукції, товарів, засобів виробництва тощо.
Каталог – список, перелік книжок, рукописів, картин тощо, складений у певному порядку, щоб полегшити їх розшук.
Картотеку дидактичних ігор, методичних розробок можна формувати за будь-яким принципом залежно від потреб дошкільного закладу.
Картотека методичних та дидактичних матеріалів, має складатися з назви матеріалу та анотації або короткого змісту.
Для забезпечення вільного доступу та швидкого орієнтування у наповненні методичного кабінету всі матеріали краще групувати за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти.
Доцільність створення картотеки ігор
- Створення системи дидактичних ігор, що використовуються у певній групі.
- Визначення «прогалин» у використанні дидактичних ігор із певних розділів.
- Забезпечення системності у плануванні ігрової діяльності за тематичними блоками.
- Використання матеріалів картотеки у процесі:
перспективного та календарного планування;
здійснення індивідуальної роботи з дітьми із певних розділів;
проведення діагностувального обстеження дітей.
Покроковий механізм створення картотеки дидактичних ігор
- Переписати (або зразу надрукувати) назви настільно-друкованих ігор, що є у наявності на момент створення картотеки.
- Визначитися з метою (варіантами), матеріалом та форматом проведення гри.
- Окреслити на перспективу, які ігри потрібно або можна ще зробити.
- Оформити запис на аркушах у таблицю або в інший спосіб із запропонованих варіантів.
- Засобом вивчення методичної літератури визначити і оформити записом словесні ігри та ігри з предметами, що використовуватимуться протягом року з дітьми відповідної вікової групи.
- Оформити матеріали у папку з підписом «Картотека дидактичних ігор для
____ групи вихователя ____(ПІБ)».
- Зберегти (!) файловий документ у комп’ютері (на диску, флешці) з метою економії власного часу при складанні каталогу на наступну вікову групу.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ
Орієнтовний приклад оформлення картотеки дидактичних ігор
Форма 1
Розділ програми _______________________
№ | Назва гри | Вид гри | Мета | Матеріал | Формат
гри |
Примітка:
Види дидактичної гри: ігри з предметами, настільно-друковані, словесні.
Ігри з предметами та словесні вказуються ті, що використовуються (у різних варіаціях) у кожному тематичному блоці)
Мета: ставиться дидактична мета (наприклад, навчити дітей класифікувати диких і свійських тварин, називати групи тварин узагальнюючими словами).
Формат гри: колективна, групова, парна, індивідуальна (або групова + індивідуальна).
Форма 2.
Назва гри ______________
Розділ програми__________________ (може бути декілька)
Завдання: __________________ (якщо багатофункціональна гра – декілька завдань)
Варіант гри (ускладнення) ____________________
Обладнання _________________
Форма проведення ________________
Форма 3.
Тематичний блок _______________
№ | Вид гри (настільна, словесна, гра з предметами)
|
Назва гри | Мета | Матеріал | Формат
гри
|
Форма 4.
- Багатофункціональні дидактичні ігри:
Назва __________
Матеріал _______________
Варіант гри ____________
Мета: __________
Варіант гри ____________
Мета: __________
Варіант гри ____________
Мета: __________
- Ігри за певними розділами:
Назва __________
Мета: __________
Матеріал _______________
Примітка: обрана вами форма картотеки (з 4 запропонованих або власна) може бути подана як у таблиці, так і у тексті. Вибір – за вами.
Використаний матеріал з сайту :https://nvkdnz10.varashosvita.rv.ua